Divendres, 4 de juliol de 2025
És notícia

Les compres per internet assoleixen el 47% de les reclamacions a Consum

Avatar photo
Les empreses amb més queixes són les energètiques, entitats financeres, empreses de telefonia i línies aèries

Un 47% de les reclamacions presentades davant l’Agència Catalana de Consum van ser per compres o contractacions fetes per Internet, segons el balanç d’actuacions de l’organisme. Pel que fa a la resta de canals de compra, el 37% de les reclamacions van ser per compres o contractacions presencials i prop d’un 14% per transaccions formalitzades per via telefònica. En total, durant l’any passat, es van cursar un total de 23.057 reclamacions, un 3% menys que l’any anterior. Del total de reclamacions, més de la meitat corresponen a serveis bàsics, com subministraments a la llar (+19%), especialment del servei d’electricitat; serveis financers (prop del 13%), transports (gairebé 11%) i telefonia i Internet (més del 10%).

Pel que fa a les empreses, les que van acumular més reclamacions van ser les energètiques, entitats financeres, empreses de telefonia i línies aèries. Concretament, es tracta d’Endesa (1.066 reclamacions), el BBVA (482), Orange (448), Vueling (419), Edistribución (336), CaixaBank (313), Naturgy (284), Vodafone (283), Energia XXI (247) i el Banc Sabadell (211).

De les reclamacions rebudes, l’Agència Catalana de Consum va gestionar la resolució de 14.506 (64% del total) i el percentatge de resolució es va situar en el 51,4% (7.456 casos resolts davant dels 8.772 resolts l’any anterior). La majoria de casos resolts van ser per acord de mediació entre empresa i consumidor (44%) i només un 7,3% dels casos es van resoldre mitjançant un laude arbitral.

Pel que fa a la tasca de control de mercat, durant l’any passat la inspecció de consum va fer 6.730 actuacions de control arreu del territori, és a dir, un 14% menys. Segons Consum aquesta davallada s’explica pel descens del 13% en nombre de denúncies presentades per la ciutadania i del 30% en les comunicacions per part d’altres administracions.

Per últim, es van retirar 142.254 unitats de productes que no complien amb els requisits de seguretat. La majoria han estat per peces de roba o calçat (110.253) com quants i sabatilles d’importació xinesa; aliments i begudes (17.649 unitats) i productes de puericultura (9.231 unitats).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Jaén

Un home de 57 anys mor apunyalat dins d’una botiga

Notícia següent
cadell-gos-rescatat-tarragona

Rescaten dos gossos atrapats en plena onada de calor durant les últimes 24 hores a Tarragona

Notícies relacionades