Com cremar calories durant la teva jornada laboral?

Realitzar exercici físic i posar-se en forma després de les vacances és un dels propòsits que sol caure en sac foradat per a moltes persones. El fet de tornar a la rutina, a la feina i tenir menys temps lliure fa que moltes persones decideixin deixar de banda l’exercici físic.

Si som la classe de persona que treballem en oficines, davant de l’ordinador moltes hores i, en conseqüència, realitzant un treball sedentari, el sobrepès o altres problemes de salut poden arribar a sorgir si no procurem mantenir una rutina d’exercici constant.

Així doncs, cal recordar un cop més els beneficis psicològics i físics que s’aconsegueix si aconseguim marcar-nos una rutina cada dia que ens permeti cremar calories. Per aconseguir-ho, no cal ni de bon tros apuntar-nos a un gimnàs, a causa que hi ha un ampli ventall d’exercicis que ens poden disminuir l’impacte negatiu que comporta realitzar treballs sedentaris. A continuació, oferirem diversos consells per aconseguir cremar calories mentre treballem.

Una de les fórmules més eficaces per aconseguir reduir pes és, sens dubte, accelerar el nostre metabolisme. En altres paraules, no es tracta només de fer exercici, sinó que hem d’exercir el metabolisme basal, que consisteix que les calories es consumeixen quan ens trobem reposant.

Una de les maneres per augmentar el metabolisme basal és amb el NEAT (Non-Exercise Activity termogènesi), que es tracta d’activitats habituals que solem realitzar i que arriben a afectar directament a les calories que cremem. Alguns exemples rutinaris seria el de pujar escales o caminar cap al nostre treball.

Fer exercici físic acaba suposant el 15-30% del total de la despesa calòrica total. Malgrat això, depenent de l’exercici que realitzem consumirem més o menys calories. Per exemple, l’entrenament amb peses ens permet crear múscul, de manera que, si guanyem massa muscular, augmentarem les calories cremades mentre reposem.

Així doncs, després d’una sessió d’entrenament, el nostre cos segueix cremant calories durant 24 hores. En altres paraules, quan estem treballant de forma sedentària, el cos aprofita aquest moment per recuperar energia, teixir teixit muscular i cremar més calories.