Durant aquest dilluns, diversos municipis de la Ribera d’Ebre, el Segrià, el Priorat, el Bages i el Pallars Jussà han registrat valors superiors als 40 graus centígrads, segons les dades oficials facilitades pel Meteocat. El registre més alt s’ha donat a Vinebre (Ribera d’Ebre), que ha assolit els 41,9 °C.
En segon lloc, es troba Lleida, amb una temperatura màxima de 41 °C; seguida per Ascó (40,5 °C), Torroja del Priorat (40,4 °C), Torres de Segre i Seròs (ambdós al Segrià) amb 40,3 °C; Gimenells (Segrià), amb 40,2 °C; Artés (Bages), que ha tocat els 40,1 °C; i finalment Sant Romà d’Abella al Pallars Jussà amb exactament 40 graus.
Avisos meteorològics per calor extrema fins dijous
El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat els avisos per onada de calor intensa que afectarà bona part del territori entre aquest dilluns i dijous. Es preveu que dimecres es registri el pic màxim d’aquesta segona onada estival, moment en què s’activarà un avís vermell per temperatures elevadíssimes en gairebé tot el país.
D’acord amb les previsions oficials, dimarts ja es produirà un nivell de perill molt alt a diverses zones del Ponent i l’interior de la conca de l’Ebre. La situació arribarà al grau més extrem dimecres quan es declararan temperatures superiors als 40 graus en múltiples punts del territori català. Aquest avís vermell no inclourà les comarques del Camp de Tarragona, l’Alt Pirineu ni una part concreta de la Catalunya Central.
Aplicació dels municipis en risc extrem d’incendi forestal
Des de l’àrea de Protecció Civil s’ha anunciat l’ampliació dels municipis catalogats amb un risc extrem d’incendis forestals. Actualment, són un total de 45 localitats repartides en nou comarques diferents que se situen en nivell 4 —el grau més elevat— on està prohibit l’accés al medi natural. Aquesta mesura forma part dels protocols preventius davant la combinació adversa entre altes temperatures i sequera prolongada.