Carrefour ven roba de segona mà

Carrefour embeni roba de segona mà amb dues ‘corners’ a Madrid i Barcelona, que des del passat estiu han aconseguit comercialitzar 4.000 peces de bebè, infantil, dona i home, en col·laboració amb l’empresa especialitzada en peces de segona mà Patapam, per a fomentar l’economia circular.

Aquesta iniciativa s’afegeix al conjunt d’accions que el grup realitza amb motiu del pacte signat per Carrefour i altres empreses del sector, anomenat ‘The Fashion Pact’, per a comprometre’s a reduir la petjada de la indústria de la moda.

La companyia assegura que s’ha compromès al fet que el 100 per cent de les matèries de la seva marca tèxtil ‘TEX’ siguin sostenibles i traçables per a l’any 2030, que el 50 per cent de les peces de cotó de TEX siguin BIO en 2025 i que totes les peces garanteixin el benestar animal per a l’any 2023.

Igualment, afirma que treballa en l’ús de materials reciclats en la fabricació dels seus productes, que busca consumir menys aigua i energia i per exemple, destaca com els vaquers de la marca tenen fibres de viscosa provinents de la fusta de boscos que pretenen ser preservats per a 2022.

L’ús de plàstics en TEX s’està intentant reduir per a 2025 amb la disminució del nombre d’etiquetes, la reducció de formats i pesos dels embalatges, penjadors que es fabriquen amb material reciclat, cartons dels embalatges certificats pel Consell d’Administració Forestal(FSC), canvis amb els quals des de l’any 2019, afirmen, han aconseguit estalviar 255 tones de paper i 116 tones de plàstic.