Les biblioteques de Catalunya convoquen una vaga aquest divendres per reclamar millores laborals

Els treballadors denuncien sous insuficients, jornades de fins a 11 hores i manca de mesures de conciliació

16 d'octubre de 2026 a les 11:01h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Les biblioteques públiques de tot Catalunya estan convocades a fer vaga aquest divendres per reclamar millores en les condicions laborals. El personal demana increments salarials, més seguretat als equipaments, horaris més adequats i millores en les infraestructures.

Els treballadors denuncien que les biblioteques han anat assumint noves funcions sense que això s’hagi traduït en un augment de les plantilles ni en millores retributives. També alerten de les jornades laborals de fins a 11 hores i de la manca de mesures que permetin conciliar la vida laboral i personal.

Quatre concentracions a les capitals de demarcació

La mobilització d’aquest divendres s’estén a les biblioteques de tot Catalunya, després que el personal del Consorci de Biblioteques de Barcelona mantingui una vaga indefinida des del maig. La resta de biblioteques catalanes ja es van sumar a les protestes a mitjans de setembre.

Per aquest divendres s’han convocat quatre concentracions simultànies, totes a les 11 del matí:

  • Barcelona: plaça de Sant Jaume.

  • Girona: plaça de Pompeu Fabra.

  • Lleida: rambla d’Aragó.

  • Tarragona: carrer Major.

Noves jornades de vaga previstes

La protesta d’aquest divendres no serà l’última mobilització conjunta del sector. Els treballadors ja han anunciat noves jornades de vaga per al 13 de novembre i l’11 de desembre, en el marc de les reivindicacions per millorar les condicions laborals a les biblioteques públiques catalanes.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit