El conseller d’Educació de la Generalitat, Josep Bargalló, ha instat les famílies dels alumnes a demanar “mesures extremes” contra el coronavirus en les activitats extraescolars dels seus fills, tal com fan amb les escoles.
En una entrevista aquest dilluns a Catalunya Ràdio que ha recollit Europa Press, ha assegurat que totes les activitats poden començar i que hi ha recomanacions i normatives, i ha explicat que revisen les mesures de cara a les activitats esportives que començaran a l’octubre.
Ha afirmat que l’amoïnen dues coses: que hi hagi “una certa relaxació” dels professors quan no estan amb els alumnes, i que les mesures que demanen les famílies a les escoles es compleixin fora dels centres educatius.
Bargalló ha explicat que aquest dilluns dues escoles que no han pogut obrir perquè tenien casos de covid-19 entre els docents i que una escola de Terrassa (Barcelona) tampoc no ho ha pogut fer per una plaga de vespes.
217 PROFESSORS EN QUARANTENA
Ha concretat que entre els professionals de les escoles hi ha 56 positius de coronavirus i un total de 217 persones aïllades, incloent aquests positius, que ja tenen substituts per començar el curs.
Sobre les ràtios d’alumnes, el conseller ha defensat que “el més important és la garantia del grup bombolla”, i ha explicat que hi ha escoles que pel tipus d’edifici i el projecte educatiu no tenen una ràtio de 20 o menys alumnes, en concret, un 30% de les públiques.
Ha assegurat que es podrien contractar més docents, però “la situació pressupostària és una altra”, i ha subratllat que és la primera crisi en la qual no es retalla en la contractació de professors sinó que se’n contracten més.
Bargalló ha dit que alguns especialistes hauran de fer de tutors i que en la majoria de casos no es contempla que cobrin un complement salarial per fer-ho, però ha afegit que revisaran el pressupost “perquè rebin aquest complement”.
ORDINADORS PER A PROFESSORS I ALUMNES
Sobre els 300.000 ordinadors per a professors i alumnes que la Conselleria es va comprometre a proporcionar, Bargalló ha concretat que ja han adquirit 40.000 dels 80.000 per als professors, que es començaran a entregar, i que encara no en tenen prous per als dels alumnes “per començar-los a repartir”, però que per Nadal tots en tindran un.
També ha afirmat que no es fan proves PCR als docents per recomanació de les autoritats sanitàries: “A la majoria de països d’Europa no s’han fet a tots els docents”, i ha afegit que sí que es faran cribratges massius durant dos mesos a les escoles i instituts.