ATENCIÓ: No dormis mai amb la copa menstrual

Per a moltes és tan còmoda que de vegades te n’oblides que la portes posada. I és que qui no ha dormit alguna vegada amb la copa menstrual o algun tampó posat?

La llevadora i fisioterapeuta Ascensión Gómez López ens explica per què no ho hem de fer mai.

Els músculs necessiten descans: Dormim estirades perquè els músculs necessiten desconnectar per descansar i per això cal que no hi hagi gravetat ni res que els estiri. Portar la copa menstrual posada estimula la musculatura i tracciona els teixits, i encara que sigui poquet, no els deixa descansar tranquils.

Millor sense res a dintre: Qualsevol pes que es dugui a dintre de la vagina provoca una contracció reflexa i això pot cansar tota la musculatura. Per tant és millor dormir sense res a dintre i fins i tot sense calces quan no menstruïs.

Tot i que la copa menstrual es pot portar fins a 12 hores posada es recomana, que encara que no estiguis sagnant massa, la buidis cada 4-6 hores per evitar dur molt de pes tota l’estona.

Cuidar el sòl pelvià és vital pel funcionament dels òrgans intrapelvians: vagina, úter, bufeta i recte. Si hi ha quelcom que va malament al perineu poden aparèixer incontinències, dolor o dificultats en la resposta sexual.

Què es recomana dur a la nit? És recomanable dur compreses de tela o calces menstruals (com alternatives més ecològiques). Si pel que sigui no tens una altra opció que no sigui utilitzar la copa menstrual a la nit cal que te la posis buida i la buidis quan t’aixequis al matí.

Què passa amb la musculatura del sòl pelvià quan hem estat mares? L’embaràs ja és un treball molt gran pel perineu, pels canvis de pes i hormonals. El part també per l’estirament. Després de tot plegat el sòl pelvià necessita un temps per recuperar-se. Per això pot passar que la copa ja no ens sigui còmoda o que haguem de canviar de model o de talla, tal i com explica Criar.cat.