Aliança Catalana, el partit de Sílvia Orriols, i el grup municipal d’ERC-Acord Municipal han arribat a un acord per desbancar l’actual alcalde de Ribera d’Ondara (la Segarra), el socialista Francesc Sabanés.
Seria la segona alcaldia que aconsegueix la formació d’Orriols, el principal punt del programa de la qual és posar fre a la immigració incontrolada que -al seu entendre- pateix el nostre país, i als problemes que aquesta genera.
Ambdós grups justifiquen la moció pel “mal funcionament de l’Ajuntament, per la manca de transparència, per la mala gestió, per les sospites de corrupció” i “per tal de millorar els serveis al municipi i treballar per tots els veïns”.
BAIXA D’ERC
Aquest pacte ha causat certa tensió en la direcció nacional d’ERC fins al punt que els representants electes d’aquesta formació al poble van ser amenaçats per membres de la cúpula republicana. Isabel Jové, que tenia el carnet de la formació, s’ha afanyat a estripar-lo. Els altres dos regidors no hi estaven afiliats.

Esquerra, per la seva banda, vol desvincular-se del tot d’aquest pacte, ja que considera Aliança Catalana com una formació xenòfoba.
Així Albert Puig, l’únic regidor d’Aliança Catalana, pactarà amb les republicanes Isabel Jové, Maria Castellà i Yolanda Tasies, obtenint la majoria absoluta en un consistori de set regidors.

Així l’exrepublicana Jové serà la nova alcaldessa de Ribera d’Ondara, un municipi de la Segarra amb 13 nuclis de població i amb prou feines 500 habitants, amb un equip de govern que tindrà un membre d’Aliança Catalana.
ALCALDE ‘ACCIDENTAL’
Sembla que Albert Puig, al cap i a la fi, ostentarà per un temps l’alcaldia de Ribera d’Ondara. Ha pactat amb el grup republicar la primera tinença d’alcaldia; i el fet que la futura alcaldessa, Isabel Jové, estigui a punt de donar a llum, farà que durant la baixa maternal Puig ostenti l’alcaldia.