Nou cas d’estafa fent-se passar per una gran companyia. En aquesta ocasió, els delinqüents es fan passar per Amazon i envien als clients un correu demanant informació confidencial dels usuaris. L’objectiu és aconseguir informació sobre el compte bancari. Els Mossos d’Esquadra recomanen que s’esborri el correu immediatament, sense arribar a llegir el que està escrit.
El gran problema del mail és que conté la marca d’Amazon l’inici i segueix l’estil dels correus oficials de l’empresa, de manera que és difícil detectar que es tracta d’un missatge fals. La clau per descobrir-ho està en la informació falsa que apareix al cos del text com el bloqueig del compte i de les comandes.
Els estafadors indiquen que hi ha un problema en la direcció de facturació i la informació del propietari de la targeta, apuntant que no coincideixen i que s’han de posar de nou totes les dades de l’usuari com nom, direcció o número de telèfon. Segons els delinqüents, en cas de no fer-ho es cancel·laran totes les comandes i el compte quedarà suspès sense poder realitzar noves compres. Per últim, demanen que l’usuari no obri cap altre compte.