L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha alertat a tota la ciutadania a través de les seves xarxes socials per una nova estafa on els delinqüents es fan passar per un supermercat per confondre a les víctimes. Alguns establiments comercials es caracteritzen per les grans ofertes que realitzen tant a les seves botigues físiques i online. Tot i això, aquestes baixades de preu s'han convertit en un nou reclam pels lladres, els quals generen una pàgina web gairebé idèntica per aconseguir les dades bancàries dels clients.
En aquesta ocasió, el supermercat suplantat és Lidl, una cadena que es caracteritza per les seves ofertes setmanals amb descomptes de fins al 50%. Roba, electrodomèstics, tecnologia, joguines o accessoris per l'habitatge són alguns dels productes que es poden triar a la seva pàgina web. D'aquesta forma els estafadors copien els logos i el format de la seva pàgina web per oferir articles "d'alta gamma" com portàtils, televisors, cafeteres, bicicletes elèctriques o electrodomèstics.
Els lladres publicaven tota mena d'objectes "d'alta gamma" a preus molt reduïts
Els lladres també incloïen un comptador de temps per crear una sensació d'ansietat en el comprador. Per això, encara que es poden identificar alguns elements sospitosos, moltes víctimes intenten comprar els productes, considerant que són ofertes que no poden deixar escapar. Igualment, el problema arriba després, quan una vegada accepten el pagament, han compartit les seves dades bancàries amb els delinqüents i ells mai reben els articles.
Per aquest motiu, des de la Generalitat i els Mossos han compartit algunes mesures que cal analitzar per no córrer cap perill en la compra de productes per internet. En primer lloc, s'ha de desconfiar de les ofertes massa bones. Tot seguit, els enllaços d'aquestes pàgines web normalment són massa llargs o porten paraules i codis estranys. Finalment, han recomanat no actuar mai amb urgència, ja que aquesta pot jugar una mala passada i pot fer caure a les persones en les estafes que generaran una espiral de denúncies, queixes i malestar per perdre els diners.