Així afectarà Catalunya l’entrada d’aire fred àrtic: Arriba l'hivern de cop amb gelades arreu

El canvi de massa d’aire podria deixar nits gèlides, glaçades a gran part del territori i una sensació de ple hivern en pocs dies

14 de novembre de 2025 a les 21:01h

Catalunya podria enfrontar-se a la primera tongada d'aire fred important de l'hivern abans d'acabar el mes de novembre, amb temperatures que podrien caure diversos graus sota zero a gran part del país a partir del pròxim dimecres i dijous.

Els diferents models meteorològics comencen a dibuixar l'arribada d'una massa de fred procedent de l'Àrtic que abraçaria gran part d'Europa, deixant nevades arreu del continent, i que també podria afectar Catalunya, tot i que de moment és difícil preveure exactament quina serà la seva afectació.

Entrada d'aire fred àrtic a Catalunya segons el model ECMWF
Entrada d'aire fred àrtic a Catalunya segons el model ECMWF

 

Fred de ple hivern, vent de nord i neu al Pirineu

El que sí que se sap segur és que les temperatures aniran baixant gradualment al llarg de la setmana, i que serà a partir del dimecres, i sobretot dijous, quan el fred començarà a notar-se de valent a tot el país. Segons les previsions actuals, es produiran glaçades —temperatures sota zero— durant les nits i matinades a pràcticament tot l'interior de Catalunya, amb temperatures que a alta muntanya poden arribar a baixar dels -10 °C. Al litoral i prelitoral, les mínimes poden apropar-se als 5 °C i fins i tot baixar una mica més per sota. De moment, però, no s'esperen glaçades importants en aquests punts.

La situació s'haurà d'anar seguint durant els pròxims dies, ja que podria variar en funció de fins a on arriba aquesta massa d'aire procedent directament de l'àrtic. Al continent europeu és força segur que durant la pròxima setmana tindran temperatures de ple hivern i amb nevades que poden ser importants. A Catalunya, les nevades semblen força probables al Pirineu amb l'entrada de vents del nord, però a la resta del territori la notícia serà el fred, més sec, i el vent. 

Massa d'aire fred a Catalunya el 22 de novembre del 2025
Massa d'aire fred a Catalunya el 22 de novembre del 2025
Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit