L’Agència Tributària de Catalunya incorporarà 43 nous gestors i tècnics aquest setembre

L’organisme també assenyala com a objectiu garantir la disponibilitat de professionals qualificats per afrontar les seves funcions

21 d'agost de 2026 a les 11:42h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) reforçarà la seva plantilla aquest mes de setembre amb la incorporació de 23 nous gestors tributaris i 20 tècnics tributaris, dins del pla de reforç dels recursos humans de l’organisme.

A aquestes incorporacions s’hi afegeix l’inici d’un procés de selecció de 25 nous inspectors tributaris, amb l’objectiu d’intensificar la lluita contra el frau fiscal, i de 12 professionals del cos superior d’informàtica tributària, que contribuiran a la transformació digital i al reforç dels sistemes d’informació de l’Agència.

Més personal per reforçar la capacitat de l’ATC

Amb aquest augment de la plantilla, l’ATC busca consolidar la seva capacitat operativa, afavorir la captació i retenció de talent i facilitar l’accés a la funció pública tributària.

L’organisme també assenyala com a objectiu garantir la disponibilitat de professionals qualificats per afrontar les seves funcions.

El reforç dels equips forma part de les diferents actuacions impulsades enguany per ampliar els recursos humans de l’Agència Tributària de Catalunya.

152 places temporals durant la campanya de la renda

Durant la passada campanya de la renda, que va finalitzar el juny, l’ATC ja havia reforçat el servei d’atenció a la ciutadania amb 152 places temporals.

Aquesta ampliació de personal va permetre reforçar els recursos disponibles durant el període de major demanda d’atenció vinculada a la campanya.

50 beques per preparar les oposicions

El pla de reforç dels recursos humans també inclou mesures per facilitar la incorporació de nous professionals a l’administració tributària.

En aquest sentit, el setembre de l’any passat la Secretaria d’Hisenda va obrir una convocatòria de 50 beques per preparar les oposicions a diferents cossos tributaris adscrits a l’ATC.

La iniciativa s’emmarca en l’objectiu de l’Agència de captar i retenir talent i facilitar l’accés a la funció pública tributària.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit