280 turistes catalans atrapats als EE.UU des de dissabte: No poden tornar

Avatar photo

Una incidència a la companyia aèria Level ha deixat atrapats a l’aeroport de Los Angeles al voltant de 280 viatgers que havien de volar cap a Barcelona. Els passatgers, molts d’ells catalans, havien de volar des de l’aeroport internacional fins a Catalunya el dissabte passat, però la companyia va ajornar el vol per “motius tècnics” fins al diumenge. Diumenge, però, el vol tampoc es va enlairar.

“És un caos d’informació”, critica l’Agustí Mas, un dels afectats a Los Angeles, en declaracions a l’ACN. Per la seva banda, l’aerolínia del grup IAG defensa que treballa per recol·locar tots els passatgers, però assegura que l’alta ocupació dels vols i el temporal d’aquest cap de setmana han suposat una “complicació afegida”.

La incidència afecta els vols de Level entre Los Angeles i Barcelona des d’aquest dissabte. Els afectats expliquen que havien de tornar dels Estats Units el dia 26 d’agost, però l’aerolínia de llarg radi i baix cost del grup IAG en un primer moment els va ajornar el vol fins a l’endemà, 27 d’agost. L’endemà, però, el vol es va cancel·lar.

Els viatgers expliquen que en alguns casos Level els ha ofert tornar el dia 29 amb vols d’altres companyies, però l’aerolínia no els garanteix que finalment puguin volar per l’alta ocupació dels vols. “No hem tingut cap informació”, diu el Daniel, un altre dels afectats. “Et deixen amb una sensació d’inseguretat”, agrega.

Al seu torn, la companyia aèria indica que va haver de cancel·lar per “motius tècnics” el vol del dia 26 d’agost amb sortida des de Barcelona i destí Los Angeles, de manera que també es va veure afectat el vol de tornada, amb origen a l’aeroport internacional nord-americà. Així mateix, defensa que aquest diumenge ja es van recol·locar alguns dels passatgers i assegura que la resta -menys del 15%- rebran resposta durant aquest dilluns. A més, apunta que el temporal d’aquest cap de setmana ha suposat “una altra dificultat afegida”.

Level opera els vols amb el model d’avió Airbus A330-200, amb capacitat per uns 300 passatgers. Segons han detallat fonts de la companyia a l’ACN, el dissabte el vol Los Angeles – Barcelona tenia venuts uns 280 bitllets, mentre que el que no va arribar a sortir des de la capital catalana hi havien de viatjar unes 280 persones més.

A l’hora de gestionar la incidència, els viatgers critiquen les diverses companyies del grup IAG, ja que entre els afectats alguns van comprar els bitllets per Vueling, altres via Iberia i altres directament a Level -els vols afectats operaven amb codi compartit-. “Es van passant la pilota i no t’acaben resolent res”, indica l’Agustí. A més, asseguren que les compensacions que els ofereixen pels àpats “són insuficients” per mantenir-se al país i lamenten que la diferència horària entre l’Estat i els Estats Units els afegeix dificultat a l’hora de fer gestions perquè el grup d’aerolínies no els respon.

A primera hora de la tarda d’aquest dimarts (hora catalana) alguns passatgers han explicat a l’ACN que l’aerolínia els ha recol·locat en avions amb destí Londres. En alguns casos, però, també s’han trobat amb problemes a l’aeroport britànic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tornen els espais cangur en alguns mercats municipals de Sabadell

Notícia següent

Continua l’onzena edició del Concurs de fotografia digital Albert Iturria

Notícies relacionades