Seat ha cridat a revisió a Espanya uns 67.000 vehicles dels models Ateca i Tarraco, produïts entre el 2016 i el 2026, després de detectar un possible problema al sistema de direcció que, en determinades circumstàncies, podria arribar a comprometre’n el funcionament.
La campanya forma part d’una actuació més àmplia del grup Volkswagen, que afecta unes 224.000 unitats d’aquests models a escala mundial. Segons informacions de la premsa especialitzada alemanya, la incidència també podria afectar alguns vehicles de les marques Volkswagen i Audi.
Seat, però, subratlla que fins ara no s’ha registrat cap accident ni dany personal relacionat amb aquest problema. La incidència es va detectar arran de les inspeccions internes de qualitat de la companyia.
El problema està relacionat amb la corrosió d’un cargol
Les comprovacions han determinat que, sota unes condicions ambientals molt concretes i després de diversos anys de funcionament, un dels cargols del sistema de direcció podria patir corrosió.
Segons explica la marca, el risc apareix especialment en vehicles que han estat exposats durant molt de temps a la presència de sal a les carreteres, habitual en zones on s’utilitza aquest material per combatre el gel i la neu.
Si aquesta corrosió continués avançant, el funcionament del sistema de direcció podria arribar a quedar compromès “en casos aïllats”, segons Seat.
La companyia insisteix que es tracta d’una mesura preventiva i que, fins ara, “no hi ha hagut informes de danys personals o de danys significatius en els automòbils relacionats amb aquest assumpte”.
224.000 vehicles afectats arreu del món
La revisió no es limita al mercat espanyol. El grup Volkswagen ha inclòs aproximadament 224.000 vehicles en aquesta campanya a escala internacional.
Els propietaris dels vehicles afectats hauran de passar per un servei oficial perquè es comprovi l’estat del component i, si cal, es duguin a terme les actuacions corresponents per evitar que la corrosió pugui avançar.
La incidència afecta dos dels SUV més coneguts de Seat: l’Ateca, comercialitzat des del 2016, i el Tarraco, incorporat posteriorment a la gamma.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
