Comença la col·laboració de Vic i Rupit i Pruit per fomentar el turisme i la promoció econòmica

L’alcaldessa Anna Erra i l’alcalde Albert Marcé signen un conveni estratègic per optimitzar les accions de promoció que fins ara es portaven a terme de forma individual en dos dels principals pols d’atracció turística d’Osona

L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, i l’alcalde de Rupit i Pruit, Albert Marcé, han signat aquest matí un conveni de col·laboració estratègica per desenvolupar accions conjuntes que ajudin a fomentar el turisme i la promoció econòmica en dos dels principals punts d’atracció turística de la comarca d’Osona.

La voluntat és optimitzar les accions promocionals que fins ara s’havien portat a terme de forma individual. Anna Erra ha remarcat la voluntat que Vic esdevingui un centre neuràlgic que promogui i impulsi al turisme a conèixer els municipis de la comarca, tal com apunta el primer pla estratègic de Turisme de Vic aprovat per unanimitat al ple municipal del passat mes d’abril.

Erra remarca que l’acció bilateral ha d’ajudar a revertir positivament en el turisme dels dos municipis, contribuir a la millora del turisme a la comarca, potenciar la mobilitat intercomarcal i allargar les estades.

El conveni, amb una vigència de dos anys amb possibilitat de renovar-lo, afavoreix la creació de paquets turístics conjunts, promou l’intercanvi de suports publicitaris i d’informació promocional turística i la posada en marxa d’accions promocionals conjuntes, entre altres.

Totes aquestes accions seran revisades per la comissió paritària de seguiment que es crearà com a fruit del conveni signat avui a Rupit i Pruit. La comissió comptarà amb representació política i tècnica dels dos consistoris osonencs.

La signatura també ha comptat amb l’assistència de la regidora de Cultura i Turisme de l’Ajuntament de Vic, Susagna Roura, i representants de l’equip de govern de l’Ajuntament de Rupit i Pruit.

Primer Pla Estratègic de Turisme de Vic

El primer Pla Estratègic de Turisme de Vic té una visió estratègica fins a l’any 2025 amb l’objectiu de posicionar la capital d’Osona en l’àmbit turístic cultural i amb un turisme visitant responsable, cívic i de qualitat que ajudi a conservar l’autenticitat, el patrimoni, el civisme i la cultura vigatana i que sàpiga rebre l’hospitalitat de la ciutat. El centre històric de Vic s’ha de convertir en un centre neuràlgic que promogui i impulsi al turisme a conèixer els diversos barris de Vic i municipis de la comarca.

La personalitat, el model de ciutat ideal per visitar i passejar, el poc desenvolupament turístic i el potencial i caràcter del patrimoni turístico-cultural són quatre de les idees que giren al voltant del pla.

El Pla es va treballar abans de la pandèmia, fet que ha permès adaptar-lo a la situació i fer un document obert a canvis i actualitzacions.