Millennials a les xarxes socials: un aparador per projectar-se

Avatar photo

El tarragoní Samuel Fernández és un dels 30 representants de Musical.ly a Espanya amb més de 106.000 seguidors

És estrany que algú no conegui, avui dia, les paraules ‘influencer’, ‘millennials’, ‘blogger’ o ‘youtuber’. Tot i això, encara hi ha aspectes que queden en un segon pla o que són desconeguts per una part de la societat. Aspirar al fet que la tasca a les xarxes socials permeti certs beneficis és un d’aquests. El tarragoní Samuel Fernández, de 18 anys, està dins del rànquing de les 30 persones més influents a Espanya de Musical.ly (@samuelfernndez), una xarxa social en la qual porta treballant dia rere dia des que va començar, ara fa un parell d’anys. Tot i això, ell ho considera, principalment, un hobby, un entreteniment fent allò que li encanta: l’edició de vídeo. Però, en algun moment es creua la fina línia i es converteix en una obligació?

L’influencer Samuel Fernández assegura que no. Per ell en cap moment s’ha convertit en una responsabilitat, tot i que reconeix que cada dia –gairebé sense excepció– grava i edita un vídeo per Musical.ly, una app especialitzada en aquest tipus de contingut. No només això, sinó que també  admet que de vegades “és addictiu”, en el seu cas perquè li encanta l’edició i aquesta aplicació li permet fer-ho diàriament i alhora exposar el seu contingut davant una àmplia xarxa d’usuaris i seguidors. “Em costaria viure sense Musical.ly perquè he fet molta feina. Si mai ho hagués tingut, no m’importaria, però perdre-ho ara tot…”, planteja el Samuel.

Samuel Fernández aplega més de 106.000 seguidors a Musical.ly, on s’especialitza en vídeos lip sync i de comèdia, i se situa dins del rànquing de les 30 persones més influents a Espanya. Per aquest motiu, fins i tot, els promotors de l’aplicació es van posar en contacte amb ell quan va superar els 50.000 followers . “Em van dir que els agradava molt la meva creativitat”, comenta l’influencer, qui continua relatant que arran d’aquest contacte han realitzat diverses trobades entre els més influents d’Espanya, a les quals també assisteixen d’altres usuaris i adeptes de l’aplicació.  De moment, però, la seva funció en aquestes trobades és ser imatge de Musical.ly i oferir-la per la promoció d’altres marques o esdeveniments.

Tot i això, ser un dels ‘afortunats’ que s’inclou dins d’aquest rànquing de màxima popularitat de l’app també comporta certes ‘responsabilitats’ o ‘encàrrecs’. Com qualsevol altra aplicació  Musical.ly es nodreix de tendències que s’escampen a través dels hashtags (#). Per accelerar aquest procés, però, els influencers de Musical.ly tenen un paper clau. Com explica el Samuel, quan es posa en marxa una nova tendència, de vegades, li demanen que gravi un vídeo sobre aquesta temàtica i així aprofitar la seva influència perquè aquesta s’escampi com la pólvora.

 Projecció a altres xarxes socials

“No hi ha secret”, assegura el Samuel sobre la seva popularitat en aquesta xarxa social, encara que manifesta que amb tanta influència i seguidors a Musical.ly  li agradaria tenir “la mateixa popularitat en altres xarxes socials”. L’influencer no descarta obrir un canal de Youtube en un futur no gaire llunyà, com també reconeix que li agradaria créixer molt més a Instagram, una xarxa on entren en joc “els beneficis”. “A Instagram moltes empreses et faciliten promocions”, assegura el jove, qui afegeix que li seria molt útil com aparador per projectar-se i donar visibilitat al treball fet a altres xarxes.

Sembla que els joves millennials comencen a ser conscients que les xarxes socials poden esdevenir una oportunitat per treure rendiment i profit.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tarragona acull la V Simulació del Parlament Europeu

Notícia següent

L’Ajuntament de Tarragona, guardonat pel seu grau de digitalització administrativa

Notícies relacionades