La Guàrdia Urbana de Reus reobre les Comissaries Externes de Proximitat

La Guàrdia Urbana ha reobert aquest divendres, 15 d’octubre les Comissaries Externes de Proximitat, que va tancar per complir amb les recomanacions sanitàries durant la pandèmia. Abans del tancament, els serveis atenien més de 3.000 persones cada any.

Les Comissaries Externes de Proximitat són 7 punts de recollida de denúncies i d’informació per facilitar l’apropament de la policia a la ciutadania i als barris. Dues funcionen de dilluns a dissabte des de primera hora del matí i fins al vespre; les altres cinc són itinerants i les podeu trobar cada tarda en un centre cívic.

  • De dilluns a dissabte, de 8 a 21:30h, a l’estació d’autobusos, a l’avinguda de Salou, 2; i a la planta baixa de l’antic Hospital, al carrer de Sant Joan, 34 B.

Les altres cinc lsón itinerant, als centres cívics i altres punts de la ciutat. Funcionen de 17:30 a 21:30h, coincidint amb l’horari de més activitat dels centres cívics. Els cinc emplaçaments són els següents:

  • Dilluns: al carrer del Mas Pellicer, 33; dóna cobertura als barris Sant Josep Obrer i Mas Abelló.
  • Dimarts: Centre Cívic Migjorn, a la Riera de l’Escorial s/n, que dóna cobertura a la zona sud de la ciutat, els barris Fortuny, Montserrat, l’avinguda de Salou, el parc dels Lledoners, etc.
  • Dimecres: Centre Cívic Ponent, a l’avinguda dels Països Catalans, 106; dóna cobertura a la zona del passeig de Misericòrdia, l’avinguda dels Països Catalans, el barri Immaculada etc.
  • Dijous: Centre Cívic Llevant, al carrer de Cel Gomis Mestre, 10, al barri Horts de Miró i amb el Camí de Valls i els  Jardins de Reus a la seva àrea d’influència.
  • Divendres: Centre Cívic Mestral, a l’avinguda de Barcelona, 6; cobreix el barri Gaudí i la zona nord de Reus.
  • De dilluns a diumenge: Aeroport de Reus, coincidint amb els horaris de vols.

Els serveis que ofereixen les comissaries externes de proximitat són:

  • Recullen denúncies penals per fets de menys rellevància social, com ara furts, faltes de danys, faltes que no requereixin d’una investigació, etc.
  • Recullen denúncies veïnals sobre actituds que puguin generar problemes de convivència o infringeixin les ordenances municipals.
  • Recullen informació de fets que es poden produir al barri, com ara ocupació de pisos, tràfic i consum de drogues, etc.
  • Realitzen xerrades amb les persones del barri amb col·lectius i de temàtica diversa: gent gran, nouvinguts, joves etc…;  autoprotecció; legislació, trànsit, etc.
  • S’hi pot iniciar una mediació per un conflicte veïnal.
  • Atendre les urgències i els serveis que requereixin una actuació immediata.