Dimarts, 20 de maig de 2025
És notícia

Inicien els treballs previs per enderrocar l’antiga discoteca del Turó de Gardeny de Lleida

Avatar photo
L’enderrocament es farà per fases i l’objectiu és donar normalitat a l’activitat econòmica del Parc Científic en una instal·lació que es troba totalment abandonada i amb gent vivint dins
antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / Interior de l’antiga discoteca The Hill

L’Ajuntament de Lleida ha iniciat avui els treballs previs per l’enderroc de l’antiga discoteca del Turó de Gardeny, coneguda antigament com ‘The Hill’ o ‘Larida’. Així ho ha anunciat avui l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, en exclusiva als mitjans de comunicació LaCiutat, Segre i CadenaSer durant la visita que ha fet aquest matí al barri de la Mariola.

“Avancem en la decisió d’eliminar aquesta estructura que avui existeix i que no té cap tipus de valor. Volem buidar l’espai per donar normalitat a l’activitat econòmica a la qual està cridada el Turó de Gardeny”, ha explicat l’alcalde.

En aquest sentit, el nou Pla d’Acció Urbana Municipal (POUM) de l’Ajuntament de Lleida conceptua el Turó de Gardeny com un gran espai d’impuls econòmic juntament amb el Parc Agrobiotech. “Era una cosa que estava pendent fa temps i avui s’inicien els primers treballs. El govern municipal va autoritzar ahir l’inici dels treballs previs, i amb la regidora d’Agenda Urbana i la regidora de seguretat ciutadana ja estan treballant i avui s’han iniciat ja els primers treballs previs per iniciar aquest enderroc i assentament de tot aquest espai del Turó”. 

Fèlix Larrosa ha assegurat que “del resultat del POUM sabrem els usos que podrem donar a aquest espai”. A més, el paer en cap ha explicat una anècdota que reflecteix el fet de tenir espais com aquest en estat d’abandonament. “Una empresa de la delegació turca va venir fa unes setmanes al Parc Científic interessada en el projecte del Parc Agrobiotech i no queda gaire bé veure un espai abandonat, i tampoc pels treballadors o empreses que hi són. Amb aquest enderroc hem tardat massa, per raons de caràcter pressupostari, per exemple, i en qualsevol cas segurament s’anirà fent l’enderroc per fases”. 

L’estiu del 2018 va ser l’últim any en què la denominada discoteca ‘The Hill’ del Turó de Gardeny va tancar les seves portes. Des de llavors les instal·lacions d’aquesta discoteca han caigut en l’abandó, passant per saquejos, okupacions, petits incendis i on fins i tot hi conviu una colònia de gats. En diverses ocasions, la porta d’accés ha estat rebentada per tal que algunes persones puguin entrar i segurament pernoctar a l’indret. Aquest solar té una superfície de 7.000 m2.

Aquesta mateixa tarda aquest mitjà ha visitat les instal·lacions de l’antiga discoteca ‘The Hill’ que presenta un estat totalment d’abandó. Pels nostàlgics, un espai gairebé irreconeixible d’aquella discoteca que va tancar les portes el 2018. Durant la visita, hem pogut constatar que hi ha gent vivint a dins de les instal·lacions. En l’exterior de les instal·lacions hi han diverses pintades a favor de la colònia de gats que fa temps que hi viu. “La Paheria no vol rescatar gats”, diu un missatge.

antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / L’exterior de l’antiga discoteca ‘The Hill’ amb pintades a favor de la colònia de gats
antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / Zona on hi viu, almenys, una persona a l’antiga discoteca The Hill
antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / Entrada de l’antiga discoteca The Hill, encara amb el nom de la discoteca

Més imatges de l’estat actual de l’antiga discoteca The Hill

antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / Pintades a les parets de l’antiga discoteca The Hill
antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / Estat d’una zona de l’interior de l’antiga discoteca The Hill
antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / Estat d’una zona de l’interior de l’antiga discoteca The Hill
antiga discoteca Lleida The Hill
FOTO: D.H. / Estat d’una zona de l’interior de l’antiga discoteca The Hill

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Terrassa amplia a cinc els trams de la factura de l’aigua

Notícia següent
Taulell de la Biblioteca d'Altafulla

La Biblioteca d’Altafulla celebra el Dia Mundial de la Poesia i organitza activitats culturals

Notícies relacionades