Dilluns, 5 de maig de 2025
És notícia

La fiscalia demana la nul·litat del judici contra Rubiales i que es repeteixi amb un jutge ‘no viciat’

Avatar photo
Demana també que s’imposi un any de presó a Rubiales i la prohibició de comunicar-se amb la víctima
Rubiales

La fiscalia de l’Audiència Nacional (AN) ha interposat un recurs d’apel·lació contra la sentència pel ‘cas Rubiales’ i ha demanat que es declari nul el judici i se celebri de nou.

Afegeix que s’hauria de canviar el magistrat per un altre “no viciat, com a mínim, d’aparença parcialitat”. L’AN va condemnar Rubiales a 18 mesos de multa pel petó forçat a Jenni Hermoso.

Ara, la fiscalia reclama la nul·litat d’aquesta sentència per “indefensió i arbitrarietat” i considera que se n’hauria de dictar una de nova en què s’apreciïn els fets sotmesos a enjudiciament, considerant tots els mitjans de prova admesos i practicats. En aquest sentit, reitera que s’hauria d’imposar un any de presó a Luis Rubiales i la prohibició de comunicar-se amb la víctima.

La fiscalia demana la nul·litat del judici per infracció de normes i garanties processals que genera “indefensió”, en considerar que es van inadmetre “indegudament” proves i preguntes del ministeri públic durant el judici.

En concret, fa referència al vídeo de l’assemblea de la Federació Espanyola de Futbol (RFEF) del 25 d’agost de 2023, en què Rubiales va assegurar que no dimitiria.

Afegeix que també va quedar lesionat el dret a tenir un jutge imparcial i altres normes, com per exemple la “indeguda” inaplicació de l’article 178.1 del Codi Penal, que defineix el delicte d’agressió sexual. En aquest sentit, demana que es revoqui la sentència dictada i s’imposi la pena d’un any de presó, així com la prohibició de comunicar-se amb la víctima o d’apropar-se a ella.

Pel que fa al delicte de coaccions, també demana que es revoqui la sentència pel que fa a l’absolució de l’expresident de la Federació Espanyola de Futbol (RFEF), l’exseleccionador femení Jorge Vilda, l’exdirector de Futbol de la secció masculina Albert Luque i l’exresponsable de màrqueting de la Federació Rubén Rivera d’aquest delicte.

Sobre això, demana que s’apliqui aquest tipus penal i se’ls condemni a una pena d‘un any i mig de presó i se’ls inhabiliti per a l’exercici de professions relacionades amb l’àmbit esportiu durant la condemna. També demana que cap d’ells pugui comunicar-se o apropar-se a Hermoso i que l’indemnitzin conjuntament amb 50.000 euros.

Finalment, la fiscalia considera “insuficient” la motivació de la sentència pel que fa als criteris que utilitza per fixar la responsabilitat civil.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor un veí de Senet en un accident al Parc Natural Posets Maladeta

Notícia següent
Imatge d'arxiu d'un supermercat - Getty Images

Nou supermercat a Tarragona amb més de 1900 productes de proximitat

Notícies relacionades