Diumenge, 4 de maig de 2025
És notícia

Inauguració de les obres de millora i condicionament de la LV-7031 a l’inici de la zona urbana de Cervià de les Garrigues

Avatar photo
Entre els punts quilomètrics 8,360 i 13,300, i ha comptat amb un pressupost de 2.030.765,11 €
obres LV-7031 Cervià de les Garrigues
Inauguració de les obres de millora i condicionament de la LV-7031 a l’inici de la zona urbana de Cervià de les Garrigues

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat de la diputada de Serveis Tècnics, Cristina Morón, i del director, Ivan Sabaté, ha inaugurat aquest dimarts les obres de condicionament, eixamplament i millora de la carretera LV-7031 entre Cervià de les Garrigues i les Borges Blanques.

L’acte —que ha tingut lloc al punt quilomètric 10,5 de la LV-7031— ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de Cervià de les Garrigues, Mercè Rubió; l’alcalde de les Borges Blanques, Josep Ramon Farran;  la regidora d’Urbanisme de les Borges Blanques, Montse Casals, i la diputada Núria Palau, entre d’altres.

Concretament, es tracta de les obres de condicionament, eixamplament i millora del tram corresponent entre els punts quilomètrics 8,360 i 13,300, a l’inici de la zona urbana de Cervià de les Garrigues, que ha comptat amb un pressupost de 2.030.765,11 €, i que va comptar amb un termini d’execució de 18 mesos.

Joan Talarn ha destacat que “més que una inauguració és un reconeixement a la feina feta en favor del teixit de comunicacions que la Diputació de Lleida contribueix a fer realitat entre pobles”, tenint en compte que ja fa un any que van acabar les obres. “Diferents convocatòries electorals van fer recomanable no fer un acte inaugural com a tal d’aquesta obra”, ha afegit. Finalment, ha recordat que en els darrers cinc anys s’ha produït un increment de més del 32% en els diferents fons de la Diputació a la comarca de les Garrigues.

De la seva banda, Cristina Morón -que ha fet l’explicació tècnica de les obres- s’ha mostrat convençuda que “unes carreteres segures i modernes són essencials per garantir la mobilitat dels veïns i veïnes i el desenvolupament econòmic de les nostres comarques. Continuarem treballant per impulsar actuacions com aquesta, perquè el món rural necessita infraestructures de qualitat que donin resposta a les seves necessitats”.

Tant Mercè Rubió com Josep Ramon Farran han coincidit en assenyalar que la millora de les vies de comunicació ajuden a arrelar projectes de vida al món rural, i especialment en aquest cas al tractar-se d’una via que connecta Cervià de les Garrigues amb la capital de comarca.

La carretera original tenia una amplada insuficient que no acomplia amb les condicions mínimes de seguretat i funcionalitat de la carretera, essent la seva amplada mitjana de 5,5 metres. El ferm presentava deformacions importants i el seu acabat era a base de regs asfàltics. A més, el seu drenatge, tant longitudinal com transversal, així com també defenses de la carretera, presentaven deficiències que calia arreglar.

Amb les obres realitzades s’ha millorat substancialment el traçat, realitzant-se petites variants de traçat i millora de corbes. S’ha millorat el traçat tant en planta com en alçat. L’amplada de la carretera executada ha estat de 7 metres amb presència de cuneta revestida de formigó tipus TTR10. Amb aquesta actuació també s’han posat al dia tots els elements de drenatge, senyalització, abalisament i defenses.

Les obres realitzades formen part del tercer i darrer tram d’actuació. La via pertany a la xarxa local de carreteres titularitat de la Diputació de Lleida.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Figueres deté en dos dies quatre persones amb 52 antecedents

Notícia següent

Altafulla participa en la XVI Setmana de la Igualtat ‘Dones i Esport’ amb activitats diverses

Notícies relacionades