Protecció Civil de la Generalitat, en base a les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) que donen per finalitzat l’episodi per acumulació de pluges ha desactivat l’Alerta del Pla INUNCAT. L’ACA va desactivar l’avís fluvial de creixement sobtat de cabals al Vallés Oriental i es va normalitzar la situació de risc hidrològic a la comarca del Baix Llobregat, tot i que es mantenen les precaucions prop de rius, rieres i zones inundables.
Tot i així, l’INUNCAT es va mantenir activat en fase de prealerta perquè encara han estat vigents els avisos per intensitat de pluja a les Terres de l’Ebre durant la nit, amb intensitats que han superat els 20 litres per metre quadrat en mitja hora. Tot i que la DANA es considera acabada, encara es preveu inestabilitat i xàfecs localment intensos.
Les precipitacions van deixar 131,1 litres per metre quadrat en 24 hores a Viladecans, 79,4 al Port de Barcelona, 72,5 al Prat de Llobregat, 56,1 a Blancafort (Conca de Barberà) o 52,3 a Tarragona.
Pel que fa a la intensitat, la pluja va deixar 47,6 litres per metre quadrat en mitja hora al Port de Barcelona i 42,3 a Viladecans. A Tarragona el registre ha estat de 32,8 litres i al Prat de Llobregat de 28,8. A Torredembarra han caigut 28 litres per metre quadrat en mitja hora i a Amposta han estat 26,2 litres.