Dilluns, 21 d'abril de 2025
És notícia

La Policia Nacional deté a un home a Lloret de Mar per fer de ‘mula’

Avatar photo
El segrestat formava part d’un grup que va estafar a sis persones mitjançant la falsa venda de vehicles

La Policia Nacional ha detingut un home a Lloret de Mar (Selva) per haver participat com a ‘mula’ en sis estafes. Els delinqüents publicaven anuncis en pàgines web oferint cotxes que en realitat no existien a un preu més baix de l’habitual. Aquest era l’esquer per pescar víctimes que posteriorment convencien parlant per missatgeria web. Quan els compradors feien la transferència del cotxe, els venedors desapareixien. El detingut de Lloret de Mar cedia el compte bancari a l’organització que hi ha al darrere d’aquesta estafa per finalitats il·lícites. A canvi, el detingut obtenia una rendibilitat econòmica. El detingut està investigat per sis estafes a Palma de Mallorca, Linares (Jaén) i Gijón.

La Policia Nacional va rebre una denúncia ara fa un any d’un veí de Linares que havia estat víctima d’una estafa mentre intentava comprar un cotxe. La víctima havia vist un anunci d’un cotxe valorat en 3.200 euros a través d’un anunci en una pàgina web. Per això es va posar en contacte amb el particular que venia aquest automòbil, que resultava ser una auxiliar de vol que havia encarregat a una empresa de Fuerteventura la gestió de la venda del cotxe.

Després que la víctima rebés la factura i el contracte de la compravenda, l’home va fer efectiu el pagament pel cotxe. I una vegada enviats els diners, mai més va poder contactar amb la dona ni amb l’empresa que gestionava la compravenda. El cotxe, evidentment, tampoc va arribar mai al destinatari.

Per això el veí va decidir denunciar els fets a la Policia Nacional i els agents van iniciar una investigació dels fets. Finalment van aconseguir identificar tots els delinqüents implicats, inclòs l’home que han detingut a Lloret de Mar. En aquest cas, ell cedia el compte bancari a l’organització per tal que aquesta en tragués profit de les estafes a canvi d’una part dels diners.

El jutjat que porta la instrucció del cas va demanar una ordre recerca i captura de tots els implicats en l’estafa i els agents policials van trobar aquest home després d’identificar-lo a Lloret de Mar. Per això el van detenir per un delicte d’estafa. Se l’investiga pel cas de Linares, però també per cinc estafes més a Palma de Mallorca i Gijón.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Piromusical

El Piromusical més multitudinari tanca unes festes de la Mercè tranquil·les i sense aldarulls

Notícia següent

VÍDEO | Tensió i càrregues entre manifestants i Mossos a l’entrada de The District, a l’Hospitalet

Notícies relacionades