El mes d’agost ha portat bones notícies per a l’economia d’Andorra amb una caiguda de l’Índex de Preus al Consum (IPC) fins al 2,1%. Aquesta reducció es deu principalment a la disminució dels preus de llegums, verdures i fruites. En comparació amb Espanya, Andorra es manté per sota del país veí del sud, on l’augment dels aliments es situa en un 2,5%.
Més enllà de la inflació, el preu dels productes bàsics segueix sent un tema determinant en la cistella de la compra diària, especialment amb l’aparició de noves cadenes de supermercats a prop de les fronteres del Principat. Des de l’estiu, Family Cash, Aldi i Mercadona competeixen per oferir preus baixos als consumidors. Per saber qui ofereix els millors preus, s’ha realitzat un treball de camp comparant vuit productes essencials de la cistella de la compra entre els tres establiments.
Family Cash a Andorra guanya la partida
Al Family Cash, a Andorra, la compra ha costat 16,64 euros per als vuit productes seleccionats, mentre que al Mercadona i a l’Aldi, a la Seu d’Urgell, el preu va ser més alt, amb 22,64 euros i 22,28 euros, respectivament. Tot i el retorn de l’IVA a Mercadona, que va reduir el cost fins als 21,60 euros, els consumidors que volen estalviar en la seva cistella de la compra poden concloure que els supermercats andorrans continuen sent més competitius.
El resultat final demostra que, malgrat la inversió de temps i el cost de la benzina per comprar fora del país, comprar a Andorra no només és més còmode sinó també més econòmic.