Dissabte, 24 de maig de 2025
És notícia

Pas endavant per a la finalització del vial de Sant Julià amb la previsió d’enllestir-lo el 2027

Avatar photo
Una infraestructura clau per descongestionar el trànsit del centre de la vila i millorar la qualitat de vida de tots els ciutadans

Pas endavant per finalitzar la desviació de Sant Julià de Lòria, una infraestructura clau per descongestionar el trànsit del centre de la vila i millorar la qualitat de vida de tots els ciutadans. El Govern ha adjudicat aquest dimecres la instal·lació de les proteccions del vessant de muntanya adjacent al futur túnel de Rocafort a l’empresa Inacces per un import d’1.939.078,03 euros. Aquest túnel és el tram pendent que permetrà cloure la desviació total del trànsit fora del centre de la parròquia i s’espera que estigui enllestit totalment el 2027.

El darrer tram de la desviació s’ha dividit en dues fases constructives: les proteccions de vessant (que ara s’adjudiquen) i el túnel (el projecte del qual s’està acabant de redactar). L’objectiu és reforçar la seguretat enfront de la caiguda de blocs rocosos d’aquesta zona, abans de fer el següent pas, que consisteix en la resta d’obres del túnel mencionat i dels accessos. En aquest sentit, es recorda que s’estan acabant de tancar els darrers detalls del projecte del túnel.

Amb l’adjudicació d’aquest dimecres s’acceleren els treballs de la desviació de tal manera que es preveu que les proteccions –imprescindibles per a la seguretat durant la fase d’obres i del propi vial en servei– estiguin col·locades per quan s’hagi de procedir a l’excavació del túnel.

El ministre portaveu, Guillem Casal, ha exposat que les obres de col·locació de les proteccions començaran entre finals de setembre i principis d’octubre, amb la previsió que estiguin enllestides de cara a la primavera vinent. Paral·lelament, els treballs d’excavació del túnel començaran durant el primer semestre del 2025 i la idea és que tota la desviació, amb la circulació ja oberta al trànsit, sigui efectiva durant el 2027.

Millora a les carreteres secundàries de la Comella i de la Rabassa

D’altra banda, el consell de ministres ha acordat adjudicar els treballs de millora puntual de la plataforma de la CS-101, carretera de la Comella, a l’entorn del punt quilomètric 4,5, a l’empresa Progec, per un import de 295.358,90 euros.

Els treballs consistiran a arranjar una deformació notable de la calçada, substituir les barreres de contenció i fer una cuneta nova, així com reparar els sistemes de drenatge de les aigües pluvials i adequació dels pous. El termini d’execució serà de tres mesos.

En paral·lel, el Govern també ha adjudicat els treballs de manteniment de la fase 4 de la CS-130, carretera de la Rabassa, a l’empresa Progec, per un import de 267.173,10 euros. A banda, s’ha adjudicat la direcció de l’obra a Sinus Enginy, SAU per 9.217,47 euros.

En aquest sentit, Els treballs consistiran a substituir en un tram de 1.250 metres lineals la barrera metàl·lica per una de fusta i adequar-la a la normativa vigent. El termini d’execució dels treballs és de dotze setmanes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La falta d’inversió deixa en “col·lapse” l’INS Terres de Ponent de Mollerussa

Notícia següent

La temporada cultural de Figueres comptarà amb més d’una quarantena d’activitats

Notícies relacionades