L’Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra (APCA) vol manifestar la seva preocupació per l’afer relacionat amb la cancel·lació de la mostra ‘La censura és la comissària d’aquesta exposició’ que s’havia d’exhibir des d’aquest dijous passat a l’Espai Caldes d’Escaldes-Engordany.
D’una banda, l’APCA lamenta l’actuació per part del comú d’Escaldes-Engordany en el moment en què els mitjans de comunicació van ser convocats a fer la cobertura mediàtica de la inauguració. Tot i que era evident que la portada de Charlie Hebdo havia estat retirada, es va ‘demanar’ als professionals que no fessin esment d’aquest fet. Aquesta ‘recomanació’ pot ser llegida com un intent per part de la corporació comunal de pressionar els periodistes. Posteriorment, a més, es va contactar els responsables dels mitjans per ‘incidir’ en què se silenciés el fet que l’obra havia estat retirada.
L’APCA condemna aquestes accions coercitives sobre els professionals de la comunicació que atempten contra la llibertat de premsa i contra l’estat de dret, i s’insta la corporació i la cònsol a no repetir aquest tipus d’actituds del tot inadmissibles en una democràcia.
I més enllà d’aquest intent de manipulació de la feina dels mitjans també cal lamentar que s’hagi cancel·lat una mostra que pretenia reflexionar, precisament, sobre la censura.