Dissabte, 7 de juny de 2025
És notícia

La Subdelegació a Lleida reprèn les visites als municipis per donar a conèixer el projecte “L’Administració a prop teu”

Avatar photo
Crespín: “Reprenem les visites als municipis que ens permeten oferim als veïns la informació i l’assessorament necessari per conèixer les eines per accedir als tràmits de les administracions”
José Crespín Lleida
El Subdelegació reprèn les visites als municipis per donar a conèixer el projecte “L’Administració a prop teu”

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, juntament amb empleats públics de la Subdelegació del Govern, es van desplaçar ahir a l’ajuntament de Bellcaire d’Urgell per donar a conèixer el projecte “L’Administració a prop teu”, una iniciativa del Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica que es va posar en marxa a finals de l’any 2022 amb la finalitat d’informar als veïns de petits municipis del conjunt de tràmits existents relacionats amb l’Administració de l’Estat i assessorar-los en l’ús de les plataformes digitals com a via d’accés a aquests tràmits relacionats amb els diferents serveis que s’ofereixen.

‘Reprenem les visites als municipis que ens permeten oferim als veïns la informació i l’assessorament necessari per conèixer les eines per accedir als tràmits de les administracions’ va afirmar Crespín, qui considera que el programa ‘permet superar la distancia territorial en províncies extenses com la nostra i ofereix una eina de proximitat amb l’Administració que és altament útil per la població perquè evita molts desplaçaments’

La Subdelegació del Govern a Lleida va presentar el projecte “L’Administració a prop teu” a més de 75 ajuntaments de la província de Lleida amb la finalitat de facilitar als seus veïns l’accés i els tràmits amb l’administració electrònica. La sessió informativa d’ahir a Bellcaire d’Urgell completa una setmana de visites als municipis de L’Albi (3 de setembre) , Barbens (4 de setembre) i Belianes (5 de setembre).

La iniciativa “L’Administració a prop teu” s’adreça als municipis d’entre 500 i 8.000 habitants. A cada sessió informativa, els empleats públics de la Subdelegació atenen de forma personalitzada els veïns interessats i els assessoren i guien de forma individual en les consultes i/o necessitats d’accés a tràmits administratius relacionats amb l’Administració General de l’Estat.

Entre els tràmits més sol·licitats destaquen el procés de tramitació per sol·licitar certificacions digitals i altes en el sistema Cl@ve, així com informació per sol·licitar la vida laboral, tràmits sobre pensions i prestacions, informació i documentació sobre immobles o vehicles, renovació de documentació, notificacions i expedients gestionats per altres administracions, entre d’altres.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’atur a Catalunya creix en 8.707 persones amb el comiat de l’estiu

Notícia següent
pavelló 3 Fira de Lleida

El dispositiu d’acollida per a persones transeünts en campanya agrària atén 1.121 usuaris i usuàries

Notícies relacionades