Dilluns, 28 d'abril de 2025
És notícia

Millores a la L5: més freqüència de pas, trens i menys vibracions

Avatar photo
Avui s’ha dut a terme una visita a Cornellà Centre, per poder veure la instal·lació de les agulles ‘bretelle’, que permetran la flexibilitat a l’hora de fer canvis de combois a les vies
L5

Les obres de la L5 del metro avancen a bon ritme. Avui la premsa hem pogut visitar les vies de l’estació de Cornellà Centre, una de les parades on s’estan duent a terme diversos canvis per la millora de tota la infraestructura. Concretament, durant la visita hem pogut veure la instal·lació de les agulles tipus ‘bretelle’, que permetran millorar la flexibilitat a l’hora de fer canvis de trens a les vies. Les obres s’estan fent per fases, entre les parades de Cornellà Centre i Collblanc. El seu objectiu principal és poder incorporar quatre nous combois a partir del setembre. En total, s’arribarà a 37 trens al setembre en hora punta, i la intenció és que en siguin 41 de cara al 2026. Tot plegat perquè la freqüència de pas de la línia sigui de 2,15 minuts. 

L5
La primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, durant la visita. Font: Pablo Domènech

Les obres de la L5 estan previstes que s’acabin el 2 de setembre. Segons la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, que ha estat present durant la visita, tot està avançant sobre el calendari previst. A banda d’incorporar les agulles ‘bretelle‘, les obres també s’estan aprofitant per fer treballs accessoris. Per exemple, una renovació de la ventilació, l’engreixament de les vies, la renovació d’ascensors per millorar l’accessibilitat, els lavabos i les millores en el sistema de la catenària. Tal com ha detallat Bonet, també s’ha incorporat bases de formigó noves per tal de reduir les vibracions que produeix el pas dels combois. “És una de les demandes més importants i aprofitem els mesos d’estiu per entomar les obres”, ha mencionat.

Més flexibilitat amb les ‘bretelle’

Segons ha explicat el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, la instal·lació de les agulles ‘bretelle’ permetrà que mentre un tren descarrega passatgers al final de la línia (Cornellà Centre), l’altre comboi pugui canviar de sentit per tal d’iniciar el viatge. De fet, aquest sistema també s’està incorporant a altres línies, com per exemple la L4, a l’estació La Pau, precisament amb el mateix objectiu que a la L5.

L5
Instal·lació de l’agulla ‘bretelle’, per tal d’incrementar la flexibilitat en el canvi de combois a les vies. Font: Pablo Domènech

Accessibilitat i millores generals

Les obres s’estan executant per trams, entre les parades que actualment estan sense servei (Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases, Ernest Lluch i Collblanc). Entre Sant Ildefons i Can Boixeres s’ha renovat la via i s’ha substituït el balast per formigó, per tal de reduir les vibracions i per tant les molèsties als veïns. D’altra banda, també s’ha fet un recrescut a les andanes de Cornellà Centre, per tal d’incrementar l’accessibilitat.

La previsió és que al llarg d’aquest mes d’agost es facin les proves pertinents per garantir que el 2 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar, la Línia 5 del metro torna a estar totalment operativa. Els treballs suposen una inversió de 16 milions d’euros.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Terrassa renova el distintiu de Ciutat de la Ciència i la Innovació

Notícia següent

ATENCIÓ | Troben el cos sense vida del menor que ahir va desaparèixer en una platja

Notícies relacionades