Un conductor que va donar positiu en el control d’alcoholèmia va atropellar un grup professional de ciclistes que estava preparant-se per a la temporada 2024, deixant alguns d’ells ferits greus.
Els fets van succeir el dissabte passat prop de Zadar, a Croàcia, on l’equip Team Felbermayr – Simplon Wels preparava la nova temporada. Els ciclistes viatjaven en diversos vehicles que els traslladaven a la zona i van parar en un semàfor que s’havia posat vermell.
Instants després, però, una furgoneta que anava a prop de 100 km/h va estavellar-se contra ells, deixant-ne uns quants ferits, tres d’ells de gravetat. Quan van arribar els serveis d’emergència i la Policia li va fer la prova d’alcoholèmia al camioner, va donar positiu.
Diumenge, després que tots els ferits fossin atesos a l’hospital, el director esportiu Rupert Hödlmoser va emetre un comunicat per tranquil·litzar els seguidors i el món de l’esport sobre la situació: cap dels ciclistes està en perill de mort.
“Donades les circumstàncies, es troben bé. Encara s’estan fent els controls pertinents per a descartar tot. Durant les pròximes hores rebrem informació sobre la idoneïtat de poder-los transportar”, va explicar a Radsport.
Un dels ciclistes segueix a l’UCI
Així, Hödlmoser va confirmar que hi havia hagut alguns ferits greus, però que la major part de l’equip estava en bon estat. El director esportiu ha agraït els serveis d’emergència la seva rapidesa, ja que considera que la cadena de rescat, des dels primers sanitaris a arribar al lloc fins a l’helicòpter que va traslladar els ferits, van ser molt ràpids i van evitar que les conseqüències de l’accident anessin a més.
Amb tot, el director no va voler donar els noms dels ciclistes afectats per les lesions de més gravetat. Un d’ells segueix a la Unitat de Cures Intensives (UCI), però no es tem per la seva vida. La resta de l’equip tornarà a entrenar i mantindrà l’agenda prevista durant aquests dies de preparació.
El conductor de la furgoneta, per la seva banda, va ser detingut per les autoritats.
Terrible news for Team Felbermayr Simplon Wels. Fingers crossed for everyone involved in this accident. 🤞https://t.co/vDyFKSGyHA pic.twitter.com/NA7P3KAu09
— jauzy19 (@jauzy19) December 3, 2023