El 26 de novembre passat, la policia de la Universitat de Macomb, a Clinton (Michigan) van acudir a un dels edificis del seu campus, alertats pel fet que diverses persones denunciessin que s’hi sentia una fortor insuportable.
Després de cercar una estona l’origen de la mala olor, la seva sorpresa va ser majúscula, en fer el macabre descobriment del cos sense vida -i en avançat estat de descomposició- de Jason Anthony Thompson, de 36 anys i pare de dos fills, dins del sistema de climatització de l’edifici.
THOMPSON DESAPAREIX
La policia va explicar que Thompson va dir, en un missatge de text a la seva família, que fugia de la darrera vegada per la família el passat 25 d’octubre, el darrer cop que es té constància que era viu.
Els funcionaris diuen que Thompson va dir a la seva família que era al sostre de la universitat i que la seva família creia que era el centre d’arts escèniques. Van creure que s’amagava al sistema de ventilació, però després els missatges es van aturar.
A partir d’aquí la família en va denunciar la desaparició a la policia de Sterling Heights l’1 de novembre. La policia de Sterling Heights va demanar a la policia de Macomb Community College que revisés el sostre del centre d’arts escèniques el 7 de novembre per veure si hi havia indicis d’algú intentant entrar al sistema de ventilació.
El cap de policia de Macomb Community College, William Leavens, va dir que els seus agents van comprovar el sostre en qüestió des d’un sostre més alt que els permetia mirar cap avall. “En última instància, l’àrea identificada com a accés està restringida i no està destinada a l’entrada humana”, va dir Leavens.
TROBAT PER LA MALA OLOR
La policia de la universitat va notar una olor diferent i desagradable al Macomb Center el 26 de novembre, i va ser llavors quan van descobrir les restes de Thompson a la ventilació.
“La malla estava doblegada”, va dir Leavens. “Si no hi ets al davant, és molt difícil de detectar. Fins i tot més tard, davant d’això amb experts en instal·lacions, hi ha preguntes sobre si un humà fins i tot podria entrar-hi”.
LA FAMÍLIA TÉ PREGUNTES
La policia creu que Thompson probablement va morir poc després d’haver-se encallat, però la seva família es pregunta si haurien pogut obtenir respostes més aviat si la policia de Macomb Community College hagués mirat més de prop la sortida el 7 de novembre.
“Quan busqueu signes evidents d’entrada humana, com si una porta estigués entreoberta, hauríem de treballar amb la gent de les nostres instal·lacions per esbrinar on podria entrar una persona”, va dir Leavens. “Realment no hi ha enlloc on una persona pugui entrar”. Leavens va afirmar que l’espai era tan petit que pensaven que ningú no hi podria entrar.
Ara l‘autòpsia, no gens fàcil en un cos en aquest estat, haurà de determinar si Thompson podia haver estat rescatat amb vida o va morir massa aviat. De moment, les autoritats han avançat que la mort de Thompson va ser per asfíxia.