Divendres, 24 de maig de 2024
És notícia

Quaranta ajuntaments de Lleida ja disposen del nou servei de Gestió d’Expedients Municipals

Avatar photo

El Departament de Noves Tecnologies de la Diputació de Lleida està a punt de finalitzar la primera fase d’implantació del Servei de Gestor d’Expedients Electrònics als ajuntaments de la demarcació. Concretament, s’ha fet el desplegament a 40 ens locals, que són part d’aquells que tenen menys població i que encara no disposen de cap sistema de gestió d’expedients, amb l’objectiu de facilitar i agilitzar la incorporació dels municipis que es troben sense poder complir amb els requisits legals d’administració electrònica, a fi de donar-los suport. Es preveu que, en breu, finalitzi aquesta fase d’implementació.

Entre els beneficis més destacats d’aquesta implementació es troben:

  • Optimització dels processos: la gestió d’expedients es realitza ara de manera més eficient, amb menys temps i recursos dedicats a tasques administratives rutinàries.
  • Millora de l’atenció ciutadana: els ciutadans experimenten una resposta més ràpida i efectiva per part de l’administració local en les seves necessitats i consultes.
  • Transparència i control: les autoritats poden seguir els expedients en temps real, augmentant la transparència i millorant la presa de decisions.
  • Reducció de costos: la digitalització dels processos permet una reducció significativa dels costos operatius.

 

Es tracta de posar a disposició de tots els ens locals de la demarcació, ajuntaments i EMD, una eina que ha de suposar un avenç significatiu en l’eficiència i la modernització administrativa a la província, agilitzant i optimitzant el procés de gestió documental, i permetent un flux de treball més ràpid i segur.

El Departament de Noves Tecnologies de la Diputació de Lleida preveu que en els pròxims dos mesos ja podrà iniciar la implantació a la resta de municipis que ja disposaven d’una altra eina i que també varen sol·licitar el canvi de gestor d’expedients.

Aquesta transició cap a una administració pública més eficient i moderna és fruit del compromís de la Diputació de Lleida i de la resta d’entitats, com són els consells comarcals i l’Administració Oberta de Catalunya —que també hi col·laboren— en la posada en marxa d’aquest projectes de transformació digital als ens locals de la demarcació de Lleida.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Arriba la 5a Fira de la Cervesa Artesana & Music de Roses

Notícia següent

El govern municipal de Manresa no assistirà a cap de les concentracions que hi ha convocades per la seguretat

Notícies relacionades