L’actual alcalde de Cambrils i candidat a la reelecció, Oliver Klein, ha presentat aquesta tarda, al Centre Cultural i Ocupacional, les deu línies estratègiques en les quals es fonamenta el programa electoral del NMC.
En una intervenció que ha durat una mica més d’una hora, el candidat del NMC ha dividit el seu discurs en tres apartats: criteris generals de gestió com a alcalde, descripció de les deu línies estratègiques i conclusions.
Poc després de començar la seva intervenció, Klein ha afirmat, amb rotunditat, que “un alcalde ha de manar” concepte que ha desenvolupat més explicant que “un alcalde ha de tenir les coses clares, ha de saber què necessita el municipi, com s’ha de fer per aconseguir-ho i reunir els recursos materials i humans per dur-ho a terme”. “Un alcalde ha de saber prioritzar per assolir els objectius previstos amb la màxima eficàcia i eficiència, escoltant i prenent decisions”.
En el decurs de la presentació ha fet un repàs exhaustiu dels eixos bàsics del programa, començant per l’obra pública que ha qualificat de “l’autèntic motor de l’economia i el desenvolupament present i futur de Cambrils”. La mobilitat sostenible és un altre dels objectius principals del pròxim mandat: “amb la Rambla Jaume I i la nova Av. de l’Esport hem fet un pas de gegant en aquest sentit, tant al Port com a la Vila, que haurem de continuar amb la remodelació dels carrers Pau Casals i Cristòfol Colom; l’acabament del passeig central de l’Av. Baix Camp (fins a la rotonda del Rotary); la remodelació i millora de l’Av. de La Diputació (amb una primera fase des del Nàutic fins al Pi Rodó); i la transformació de la plaça Martí Nolla amb una nova centralitat cultural i gastronòmica de quilòmetre zero amb el Celler i el Mercat de la Vila com a pol dinamitzador del barri de la Pallissa”.
Pel que fa als aspectes de convivència, benestar i atenció a les persones, ha anunciat “una nova llar d’infants a la zona de llevant (Vilafortuny/Molí de la Torre) i la construcció d’habitatge de primera oportunitat per a joves i dotacional per a gent gran”. En l’àmbit de la gent gran també ha garantit “una oficina específica” per ajudar a les persones que tenen dificultats en l’ús de la tecnologia digital en els tràmits electrònics que tenen amb l’Ajuntament.
La gent jove i la seva realitat, també ocupa un apartat important del programa. A banda d’“animar-los a participar, més intensament, en la política municipal” ha detallat algunes de les propostes més importants, com la implantació de nous graus d’FP adaptats a les necessitats de Cambrils (creació artística, salut, benestar, pesca); l’obertura dels patis de les escoles els caps de setmana; l’oci segur i saludable, obrint les instal·lacions de l’Ateneu de divendres a diumenge; i la construcció d’un nou skate parc.
Un altre punt que ha desenvolupat és el de la seguretat anunciant la construcció d’una nova comissaria central per la Policia Local que permeti als agents treballar en condicions òptimes d’espai i de recursos; i una comissaria “de temporada” al Regueral, que donarà servei des de Setmana Santa fins a octubre a la zona de la platja.
Pel que fa al turisme, que ha qualificat de “motor principal de l’economia”, ha dit que “l’hem de cuidar i especialitzar” i l’acabament del Teatre–Auditori–Palau de Congressos, serà un actiu molt important. “El turisme esportiu ja és una realitat, però encara ens queda marge per ampliar-ne la dimensió i, per això, construirem el nou Palau d’Esports i la nova piscina olímpica”.
Finalment, dins l’àmbit de l’economia, la sostenibilitat i la mobilitat, ho ha concretat anunciant “la millora i adequació del polígon Belianes i la seva ampliació amb el Belianes sud; l’aposta decidida per les renovables, amb la constitució d’una empresa energètica municipal; i la solució a la demanda de més places d’aparcament, amb dos nous aparcaments dissuasius i la creació d’una empresa municipal destinada a la gestió de dos nous aparcaments, un al Parc del Pescador i l’altra a l’Av. del Sol”.
Els darrers minuts de la seva intervenció els ha dedicat a reflexionar al voltant de la feina feta pel govern que ha presidit i que ha qualificat de “molt bona”, afirmant que hi ha molts projectes nous en marxa, molts altres que estan en la seva fase de disseny i que la “garantia” que tot això es dugui a terme “passa per la continuïtat del model de gestió dels darrers dos anys i, per tant, per la victòria del NMC el pròxim 28 de maig”.