El president del comitè d’empresa, secretari general d’UGT de Seat i membre del consell de supervisió del grup Volkswagen, Matías Carnero, ha augurat que a partir de 2028 o 2029 no es fabricaran més models de Seat en la planta de Martorell.
De fet, en una entrevista en ‘El Periódico’, ha assegurat que “fins i tot des del grup hi ha hagut pressions per a acabar abans les produccions de Seat”, i ha considerat que la transició de Seat a Cupra s’està realitzant massa ràpid, en les seves paraules.
Preguntat per la instal·lació de la fàbrica de bateries de Volkswagen a Sagunt (València), ha lamentat que la Generalitat de Catalunya “ha trigat molt a despertar”.
Quant al Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) de l’automoció, ha assegurat que portarà “una ocupació diferent” i que caldrà veure quins perfils es necessiten i en quines condicions, en les seves paraules.
També ha pronosticat que la fàbrica de Martorell es converteixi en una planta multimarca, alguna cosa que ha assegurat que dona prestigi, i ha advocat per invertir en la planta del Prat de Llobregat (Barcelona) perquè “quan es tanca un centre ja no es torna a obrir”.