L’Ajuntament de VNG incorpora 4 persones a la plantilla, procedents del Programa de Garantia Juvenil

Avatar photo

En paral·lel s'ha demanat la contractació de 40 persones, procedents del Programa de Treball i Formació del SOC

A partir del 30 de novembre, 4 persones formaran part de la plantilla de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, procedents del Programa de Garantia Juvenil. Les persones contractades són menors de 30 anys i estan inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i al programa de Garantia Juvenil.

Si bé, l’Ajuntament vilanoví havia demanat 22 contractes per impulsar l’ocupació de joves del territori, al realitzar l’aplicació estricte dels criteris de repartiment de la subvenció, el SOC només n’ha atorgat 4. Una situació que s’ha reproduït al conjunt del territori.

L’any passat, als municipis amb més de 1.000 persones susceptibles a ser contractades per aquest procediment els hi corresponien 30 places, mentre que enguany només els hi corresponen 10. La xifra encara és menor en la franja d’entre 200 i 1.000 persones, que passa de 10, l’any 2016, a 4 aquest 2017. En el cas de Vilanova i la Geltrú, enguany són 628 les persones que reuneixen els requisits, per la qual cosa li corresponen els 4 contractes anunciats.

Les persones que a finals de mes formaran part de la plantilla municipal tindran un contracte de sis mesos. Dues d’elles realitzaran tasques d’integració social i les altres dues tindran assignades tasques administratives.

La segona tinenta d’alcaldia i regidora de Recursos Humans, Glòria Garcia, ha valorat com a positiu el fet “què des de l’administració puguem seguir contractant persones aturades menors de 30 anys, ajudant-les així a millorar el seu currículum i incrementant la possibilitat que puguin trobar feina. No obstant això, ens hauria agradat que la xifra de contractes assignats a l’Ajuntament fos major.”

D’altra banda, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha demanat poder contractar 40 persones dins el Programa de Treball i Formació del SOC, adreçat a persones en situació d’atur de llarga durada. El programa consta de diferents línies.

Per la línia PANP (persones aturades no perceptores de subsidi ni prestació per desocupació), l’Ajuntament ha sol·licitat la contractació de 26 persones, que faran tasques d’auxiliar administratiu, oficial de paleta, oficial de pintor i operari. D’aquestes persones 8 tindran un contracte de 12 mesos i la resta de 6 mesos.

Una segona línia és el PRMI (persones en situació d’atur beneficiàries de la renda mínima d’inserció) En aquesta es demana la contractació de 10 persones, 2 amb contracte de 12 mesos i 8 persones durant sis mesos, per a realitzar tasques d’oficial de pintor i operari.

La tercera de les línies és l’anomenada DONA. Està adreçada a dones aturades de llarga durada i dones víctimes de violència de gènere. L’ajuntament vilanoví ha demanat poder contractar 5 persones, durant 12 mesos, per ocupar places d’operària de mercats, consergeria i auxiliar administratiu.

La resolució de la petició de places s’espera conèixer ben aviat, ja que el 28 de desembre s’han d’incorporar a la plantilla municipal 1 persona de cadascuna de les 3 línies. La resta s’incorporaran el 30 de gener de 2018.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’inicien les obres d’arranjament del camí del Reguerot del Clavegar de Salou

Notícia següent

Tarragona celebra el dia internacional dels drets dels infants i adolescents

Notícies relacionades