Categories: Uncategorized @ca

Reus donarà una atenció més personalitzada del servei de teleassistència

L’Ajuntament de Reus posa en funcionament un nou model del Servei de Teleassistència Domiciliària, gestionat per l’empresa Tunstall Televida. La novetat d’aquest model és l’augment de 182 aparells més, actualment hi ha un total de 1.582 aparells. A més, el nou model permet un model d’atenció personalitzada, fins ara era lineal igual per a tothom. En el 2018, el servei ha donat ajuda a més de 1.800 persones grans o dependents.

La teleassistència mòbil es realitza a través d’un dispositiu similar a un telèfon mòbil, que facilita la localització de les persones usuàries fora del seu domicili i l’emissió d’alertes davant situacions de risc. El nou model de 2019 permetrà una atenció personalitzada i, per tant, cada usuari tindrà un Pla d’Atenció Personalitzat segons les seves necessitats pròpies. Aquest model té tres nivells: el bàsic, el mitjà i l’alt. A més, el servei compta amb vehicle d’unitat mòbil que es troba disponible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

El nou model d’atenció té com a objectius la millora en l’atenció a través de l’adaptació de la resposta del servei a la gran diversitat de persones usuàries, l’adaptació a un escenari d’integració de serveis, una eficiència més gran de l’administració de recursos i la sostenibilitat en un entorn socioeconòmic de difícil conjuntura. Per la seva banda, els eixos del nou model es basen en l’estratègia tecnològica, el sistema de valoració i d’assignació de servei, i l’organització operativa eficient. El pressupost municipal destinat al servei de teleassistència domiciliària és d’un total de 253.000 euros.

Les persones més grans de 65 anys o persones joves que ho necessiten i persones cuidadores de persones dependents es poden beneficiar d’aquest servei municipal. En el 2018, les dones que van utilitzar el servei va arribar al 79% i el 21% restant eren homes. El servei va atendre més de 62.000 trucades i hi va haver més de 205 mobilitzacions de la unitat mòbil. “És un dels serveis que volen potenciar perquè permeten donar seguretat a la persona que viu sola i també als familiars”, ha assegurat Montserrat Vilella, regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus. A això s’hi ha afegit la delegada del servei de Tunstall Televida, Rosalía Alonso, assegurant que “els usuaris ho consideren un servei essencial perquè la teleassistència aporta autonomia i tranquil·litat”.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

El Conseller Jaume Duch, visita el DFactory Barcelona

El conseller d'Unió Europea i Acció Exterior de la Generalitat de Catalunya, Jaume Duch, ha visitat avui les instal·lacions del…

8 minuts fa

Un accident múltiple entre 5 vehicles talla l’A-2 en plena operació sortida de Setmana Santa

El Servei Català de Trànsit ha informat que un accident de trànsit amb cinc vehicles implicats ha obligat a tallar…

11 minuts fa

Tortosa inicia l’època d’autoconsum compartit per reduir la factura de la llum

La Comunitat Energètica Local Cambra Ebre Energia, impulsada per la Cambra de Comerç i l’Ajuntament de Tortosa, ha començat la…

12 minuts fa

La població resident augmenta al març i arriba a les 87.663 persones

La població resident a Andorra fins a tancament del mes de març ascendeix fins a les 87.663 persones, una xifra…

14 minuts fa

Sabadell obre les inscripcions al programa de suport a la digitalització de pimes 2025

L’Ajuntament de Sabadell i l’Ajuntament de Barberà del Vallès, amb el suport  de la Diputació de Barcelona, organitzen el projecte…

22 minuts fa

Els joves d’Encamp recuperen les caramelles i les cantaran per Setmana Santa

Encamp recupera les caramelles gràcies a la iniciativa d'un grup de joves que des de fa més d'un mes assagen…

48 minuts fa

Esta web utiliza cookies.