Participants vinguts de diversos llocs d’Espanya, Portugal, Regne Unit, Holanda i França han protagonitzat dijous i divendres la primera edició del Workshop Hub Day, una jornada de treball organitzada pel Port de Tarragona amb l’objectiu de celebrar una trobada amb els diferents actors del sector per buscar línies de millora i potenciació de la Mediterrània com a plataforma logística del sud d’Europa i com a porta d’entrada alternativa a la zona ARA (ports d’Amsterdam, Rotterdam i Anvers).
La intenció d’aquesta trobada és donar resposta a l’actual tendència del mercat. Des del Port de Tarragona s’ha constatat que els fluxos procedents d’Orient Mitjà entren a Europa pels ports de la zona ARA. En els darrers anys, els grans hubs internacionals han crescut de manera exponencial i la centralització de les mercaderies al nord d’Europa perjudica la regió mediterrània.
La jornada ha servit per posar en comú les visions, opinions i necessitats dels diferents actors del mercat per millorar el posicionament, infraestructures i serveis del Port de Tarragona amb la finalitat de millorar la competitivitat davant els ports del nord d’Europa.
Després que el dijous es dugués a terme la presentació del cas de Tarragona a la sala d’actes de l’Autoritat Portuària, aquest divendres s’ha dut a terme la jornada de treball pròpiament dita al Teatret del Serrallo. El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, i el de Puertos del Estado, José Llorca, han estat els encarregats d’inaugurar aquesta sessió.
Josep Andreu ha parlat de les terminals d’emmagatzematge de líquids a granel del Port de Tarragona i del moll de la Química que, actualment, tres anys després de la seva ampliació, que va doblar la superfície, està pràcticament ocupat en la seva totalitat. L’actual capacitat d’emmagatzematge independent ronda els 800.000 m³ i, com ha explicat Andreu, “la intenció és duplicar aquesta xifra en els pròxims anys, permetent l’emmagatzematge de grans quantitats de productes líquids variats amb les màximes garanties de seguretat, independentment de si són petrolis, hidrocarburs o químics”.
Per la seva banda, el president de Puertos del Estado, José Llorca, ha parlat de la necessitat que es faci realitat el Corredor del Mediterrani, amb l’ample de via europeu, per donar més competitivitat al Port de Tarragona i de la feina que s’està duent a terme des del Govern de l’Estat perquè això sigui una realitat en pocs anys.
El Workshop Hub Day s’ha celebrat enguany per primera vegada però neix amb la vocació de consolidar-se com una cita anual indispensable que faciliti el diàleg i la col·laboració a la regió mediterrània i, alhora, exposar els avenços en emmagatzematge de productes petrolífers i químics.
El Hard Rock, un dels responsables d'aquest avançament electoral, està en debat en el si…
LAVS/ / Laboratori d'Art Visual i Sonor és una proposta multidisciplinària que té com a…
L’Ajuntament de Badalona està desenvolupant per primera vegada un Pla de risc de l’arbrat que…
Les escoles franceses d’Ordino i Canillo han celebrat aquest dimarts la primera jornada interescolar a…
Junts+ repta Pedro Sánchez a acceptar un referèndum d'independència si realment "vol salvar la democràcia".…
El Consell Municipal de la Infància de Tortosa ha traslladat a l'alcalde, Jordi Jordan, diferents…
Esta web utiliza cookies.