“Tastet de Ciència” és un espai de divulgació científica escolar on els centres educatius dels Serveis Territorials de Tarragona exposen a la ciutadania les seves experiències i demostracions científiques per fomentar la curiositat i inquietud per la recerca científica, matemàtica i tecnològica.
A més dels col·legis participants, entitats relacionades amb la divulgació científica van complementar el programa oferint activitats per als assistents. BASF va realitzar el taller “Arcoírisen una ampolla”, emmarcat dins del programa Kids’ Lab i orientat a nens i nenes d’entre 8 i 12 anys. En aquesta activitat els petits científics van poder observar com a partir dels colors primaris s’obtenien els secundaris.
Ciència, amb el Kids’ Lab
El Kids’ Lab és un projecte educatiu que engloba diferents grups d’experiments. Va ser creat per BASF en 1997 amb l’objectiu de despertar l’interès dels més petits per la ciència i poder mostrar com la química forma part del nostre dia a dia. Des de llavors, nens i nenes de 30 països de tot el món s’han acostat a la ciència i la química amb el Kids‘ lab; aprenent a través del joc i l’experimentació.
En els tallers s’utilitzen mètodes didàctics moderns per conscienciar i educar sobre temes de rellevància social com el bon ús de l’aigua, la importància de les vitamines en els aliments i com evitar el desaprofitament d’aquests, entre uns altres.
“Tastet de Ciència”: despertar vocacions científiques entre els més joves
En aquesta cinquena edició de la trobada van participar centres educatius dels Serveis Territorials de Tarragona, així com divulgadors científics d’entitats, institucions i empreses. En total es van presentar més de 60 experiències científiques i la pluja no va espantar als centenars de participants i visitants.
Com a novetat, es va incorporar un espai de presentacions de Treballs de Recerca realitzats per estudiants de Batxillerat, a més de les activitats ja habituals: monòlegs científics, rutes pedagògiques, tallers temàtics…
Els objectius de la fira són divulgar, per part de l’alumnat, experiències de referència científica, matemàtica i tecnològica; fomentar la competència comunicativa basada en el coneixement de les ciències i despertar vocacions científiques.