El Servei de Radiodiagnòstic de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC) gestionat per l’Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI), disposa des d’aquest mes de juliol d’un nou mamògraf que ha estat finançat per la Fundació Amancio Ortega.
Aquest nou mamògraf digital directe, equipat amb tomosíntesi, permet obtenir imatges digitals sense xassís ni procés de revelat, i obté imatges seriades de mama d’un mil·límetre de gruix, amb la màxima qualitat i la mínima dosi possible de radiació. Això augmenta les possibilitats de diagnòstic de patologies mamàries tant en nombre com en precocitat. La tècnica és més ràpida i resolutiva per a les pacients.
D’altra banda, des del 21 de juny, amb l’adquisició per part de l’IDI d’una antena o bobina especial per a cardio-RM, amb el corresponent programari informàtic, ha permès engegar aquesta tècnica a la Unitat IDI-Terres de l’Ebre/Servei de Radiodiagnòstic de l’HTVC. Fins ara, els pacients que necessitaven estudis morfològics i amb contrast de ressonància magnètica de cardio-RM s’havien de derivar a l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona.