Títols emblemàtics del cinema català i espanyol de la segona meitat de segle van ser concebuts parcial o totalment allà, com ‘La pell cremada’ (1967), de Josep Maria Forn; ‘Mañana será otro día’ (1967), de Jaime Camino; ‘Dante no es únicamente severo’ (1967), de Jacinto Esteva i Joaquim Jordà; ‘ Tuset Street’ (1968), de Jorge Grau i Luis Marquina o ‘Nocturn 29’ (1968), de Pere Portabella. L’estudi de doblatge també fou molt important i inicià la seva tasca l’any 1965 sota la direcció d’Antonio Santillán.
Per altra banda, i després d’adonar-se de la necessitat d’un espai on rodar els exteriors, es va construir un poblat de l’oest americà conegut com Esplugas City. Com ha explicat l’Acadèmia, aquest espai buscava donar sortida a la demanda espanyola i italiana del gènere conegut com espagueti-westerns. L’arquitecte encarregat del projecte va ser Juan Alberto Soler. El poblat ocupava 9.427 metres quadrats i tenia tres carrers i unes 40 cases distribuïdes temàticament: les de fusta de l’oest minaire, les de pedra dels poblats pròspers i les mexicanes. També hi havia el saloon, el despatx del xèrif, la barberia, el magatzem, el banc i l’església. La majoria d’aquests edificis eren corporis, tot i que altres només tenien construïda la façana i no hi havia res a l’interior.
‘Esplugas City’ va servir com a escenari d’una setantena de films al llarg de nou anys. Entre aquests films de producció tant europea com nord-americana hi ha ‘Pistoleros de Arizona’ (1965), ‘Una pistola para Ringo’ (1965), ‘Crónica de un atraco’ (1968) i ‘El más fabuloso golpe del Far West’ (1970). L’últim film rodat va ser ‘Le llamaban Calamidad’ (1972), durant el rodatge del qual el poblat fou dinamitat i incendiat de veritat, fent coincidir el final de ficció amb el final real.
Com ha explicat l’Acadèmia, la família Balcázar va voler convertir l’indret en un parc temàtic del gènere, que hagués estat el primer d’Europa. Els permisos de l’Ajuntament van trigar a arribar, però quan finalment ho van fer, la ciutat western va tenir mala sort en ser visible des de l’autopista, ja que sembla ser que el ministre franquista d’Informació i Turisme Alfredo Sánchez Bella “la va veure mentre estava sent traslladat a l’aeroport i va manar la seva demolició, ja que considerava que xocava amb la imatge d’un país que volia assolir la modernitat”. Així, van haver de destruir la ciutat que havien construït i també es van vendre quatre platós i els edificis d’oficines que tenien. El plató restant i l’estudi de doblatge van ser venuts el 1973. D’aquest espectacular estudi cinematogràfic a l’àrea metropolitana de Barcelona no n’ha quedat rastre.
El comú d'Ordino organitzarà una fira sobre el vermut per dinamitzar els pobles de la part alta de la parròquia.…
Sant Jordi torna, aquest any amb la previsió de vendre més de set milions de roses. La diada, que cau…
Una persona ha resultat ferida greu per arma blanca en el transcurs d'una baralla que ha tingut lloc aquest Dilluns…
La diada de Sant Jordi és una de les que més aboquen la ciutadania al carrer encara que sigui una…
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha activat aquest dimarts al migdia l'escenari 1 d'emergència de la presa de Rialb dins…
Autors i autors locals de Viladecans, com David Encarnación, Noelia Toré, i Ester Corrales, han presentat els seus llibres entre…
Esta web utiliza cookies.