La Paeria finalitza l’eix Nord-Sud del carril bici

Avatar photo

El paer en cap, Fèlix Larrosa, assegura que la ciutat avança cap a la “revolució verda” amb accions com aquesta i amb la implantació de les zones 20 i 30, que també podran utilitzar els vehicles de mobilitat personal, com els patinets

L’Ajuntament de Lleida ha finalitzat les obres a l’avinguda de Catalunya que permeten la connexió de l’eix Nord-Sud del carril bici a la ciutat de Lleida. El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha visitat aquest tram final i ha expressat la voluntat d’avançar en la “revolució verda”, sent capaços de bastir estructures per a “una mobilitat alternativa i sostenible” en matèria mediambiental. L’alcalde ha assenyalat que s’està a punt d’arribar als 40 quilòmetres de carril bici a la ciutat i que, un cop acabat aquest tram que dona força a l’eix nord-sud, es treballarà per concloure aquest tram, entre la plaça de Ricard Vinyes i el Gran Passeig de Ronda, i per incidir en l’eix transversal, entre la plaça de Ricard Viñes i el pavelló municipal Barris Nord, així com altres xarxes secundàries.

L’actuació en aquest tram de l’avinguda Catalunya ha estat “una obra valenta”, de la qual “estem contents”, ha dit l’alcalde, qui ha agraït la complicitat i la paciència al veïnat, el sector comercial i la ciutadania per les molèsties que se’n deriven, donat que aquest és un punt neuràlgic de la ciutat pel que fa al trànsit. Els treballs han tingut un pressupost de 421.000 euros, que ha inclòs també la millora del sistema del clavegueram, amb la renovació de 105 ml de canonades de sanejament; la millora de l’enllumenat públic, els semàfors i la plantació de 20 arbres nous en filera d’acompanyament del carril bici.

A més, s’ha traslladat uns metres la parada de bus a la plaça d’Espanya, per no generar aglomeracions davant els comerços, i s’ha alineat el carrer, donant continuïtat en línia recta amb el pas de vianants i de bicicletes.

Avançant en mobilitat sostenible
Altres iniciatives relacionades amb el projecte global d’avançar cap a una mobilitat alternativa i sostenible són les zones 20 i 30. El paer en cap ha recordat que la implantació d’aquetes zones hi contribueixen i ha recordat que els carrils bici són els espais per on podran circular altres artefactes i vehicles de mobilitat personal, com són els patinets elèctrics o els segways. “Són les noves vies de comunicació de què disposaran a la ciutat, juntament amb zones 20 i 30, entre altres”, ha afegit.

Gir a l’esquerra de la rambla d’Aragó a Bisbe Messeguer
Una altra de les actuacions que l’alcalde ha volgut significar ha estat el gir a l’esquerra a la rambla d’Aragó cap al carrer del Bisbe Messeguer. Segons ha explicat, aprofitant les millores en matèria de mobilitat, s’ha incorporat el gir, “una llarga reivindicació dels veïns i veïnes del barri d’Universitat, que els beneficiarà”, alhora que també en trauran profit el veïnat del Centre Històric, ja que no hauran de “suportar” un trànsit que no és propi del barri.

Pressupostos participatius
Un dels projectes que va tirar endavant en el procés de pressupostos participatius va ser la millora del carril bici al carrer de Ramon y Cajal, operació que sumarà a la mobilitat i als quilòmetres de carril bici a la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tortosa projectarà ‘A les fosques’, que reviu els bombardejos de Tortosa

Notícia següent

Els Camps Elisis de Lleida acolliran un kàrting exterior

Notícies relacionades