Categories: Uncategorized @ca

Jaume Casañas: “La T-Mobilitat i el Baix Penedès”

Durant el passat Mobile World Congress es va presentar la T Mobilitat, un nou model de tarificació del transport del conjunt de Catalunya. Aquest projecte de la T Mobilitat vol superar la polèmica zonificació de les actuals Autoritats del Transports existents a Catalunya, (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona) i les seves corones tarifàries.

Segons les notícies del Departament de Territori i Sostenibilitat el calendari previst per la implantació de la T Mobilitat és a la zona de Barcelona a finals del 2018 i al conjunt de Catalunya a finals del 2019.

En clau comarcal, els municipis que formen part de l’ATM Barcelona són; Cunit, Calafell, El Vendrell, L’Arboç, Bellvei i Santa Oliva. Aquest municipis doncs començaran a finals del 2018 a entrar a formar part del projecte de la T-Mobilitat. La resta de municipis de la comarca hauran d’esperar un any més doncs formen part de l’ATM del Camp de Tarragona, i la implementació de la T-Mobilitat la tenen prevista a finals del 2019.

Tot i que no tota la comarca podrà formar part de la T-Mobilitat al 2018, els serveis de Rodalies Barcelona, els que la majoria de la gent de la comarca fa servir, si que en formaran part del primer tram de la T-Mobilitat. És a dir, que els habitants del Baix Penedès que facin servir els serveis de Rodalies Barcelona, R2 i R4, a les estacions de Cunit, Segur de Calafell, Calafell i Sant Vicenç de Calders, per la R2, i les estacions de Sant Vicenç de Calders, El Vendrell i L’Arboç, per la R4, si que podran fer us de la T-Mobilitat des del 2018, i aquesta és una gran notícia pel territori.

Cal recordar que la tarificació actual dels serveis de Rodalies de Barcelona perjudiquen a les zones perifèriques d’aquest servei, és a dir que quan més t’allunyes del centre de Barcleona i la seva Àrea d’influencia més car és el transport, i la relació €/KM és més cara respecte a la zona del centre de l’ATM de Barcelona.

Un exemple pràctic és que un usuari que agafi el tren a Castelldefels i baixi a Montgat, un total de 37km, es pugui fer en una mateixa zona tarifària (zona 1), i que entre Sant Vicenç de Calders  i el Garraf, un trajecte intern dins de la Vegeuria del Penedès amb un total de 43 km, hi hagi 4 zones tarifàries.

Amb la T-Mobilitat es pagarà un preu per km recorregut i per freqüència d’ús, corregint el greuge que pateix el Baix Penedès des de fa més de 20 anys. Una molt bona noticia pel territori.

@jaumecasanas

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

La Biblioteca del Casino de Manresa celebra el seu 25è aniversari

La Biblioteca del Casino celebra aquest 2024 els seus primers 25 anys al servei de…

7 minuts fa

L’Ajuntament de Tarragona posa en marxa una campanya informativa per prevenir el frau digital

L’Ajuntament de Tarragona engega aquest divendres una campanya informativa als seus canals digitals per prevenir…

29 minuts fa

Pere Aragonès acusa Puigdemont de tenir “poca ambició” i “manca de lideratge”

El cap de llista d'ERC a les eleccions del 12-M, Pere Aragonès, creu que el…

29 minuts fa

Tortosa reformula els pressupostos participatius 2024-2025

L'Ajuntament de Tortosa ha donat el tret de sortida al procés de pressupostos participatius 2024-2025.…

33 minuts fa

El curs vinent es posa en marxa el nou institut d’FP Sanitària Vall d’Hebron

L'Institut d'FP Sanitària Vall d'Hebron entrarà en funcionament el curs vinent amb 32 grups. Es…

44 minuts fa

Més de 700 infants de setze centres educatius han participat al programa Saltem i Ballem

El Parc de Sant Eloi de Tàrrega ha estat aquest divendres el marc de la Trobada…

49 minuts fa

Esta web utiliza cookies.