En bici del centre de Barcelona a la Zona Franca

Avatar photo

El carril forma part de la primera convocatòria de subvencions de l’AMB per millorar la connectivitat amb Barcelona

Un nou carril bici connecta el passeig de la Zona Franca (des del carrer dels Motors) amb el carrer A, i es facilita així la connexió dels barris de la Marina amb el centre de Barcelona i altres municipis de l’àrea metropolitana.

El tram té 500 metres de longitud i permet als vianants i als ciclistes superar de forma segura les barreres viàries que suposen la ronda del Litoral i l’accés al port de Barcelona, que fins ara eren infranquejables. El carril bici té una amplada d’entre 2,2 i 2,4 metres, i la vorera d’entre 1,8 i 4,9 metres. A més, per facilitar-hi la circulació segura de persones amb discapacitat visual, el carril bici i la vorera es troben separats per un paviment que diferencia tots dos espais.

Per la banda de muntanya, el carril bici continuarà pel passeig de la Zona Franca i el carrer dels Motors, on està previst construir nous carrils bici i, per la banda de mar, pel carrer A. En aquesta zona, l’encreuament regulat amb semàfors disposa d’un sistema automàtic de detecció de bicicletes al paviment i un polsador per a vianants per prioritzar-ne el pas, tant dels vianants com de les bicicletes.

L’obra ha tingut un cost de 878.064,87 euros, un 16% del qual ha estat a càrrec de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la resta, a càrrec de l’Ajuntament de Barcelona. El carril forma part de la primera convocatòria de subvencions de l’AMB per millorar la connectivitat amb Barcelona.

Connectar una zona aïllada
Aquest carril bici permet connectar el centre de Barcelona amb el polígon industrial de la Zona Franca. Aquesta àrea es va desenvolupar durant els anys seixanta, però amb la construcció de la ronda del Litoral, a partir dels vuitanta, va quedar físicament separada del centre de la ciutat.

El carril de la Zona Franca suposa un pas endavant per millorar les connexions metropolitanes en bicicleta. L’Ajuntament està treballant per ampliar la xarxa de carrils i els itineraris ciclistes per avançar cap a una mobilitat més sostenible. Des del principi del mandat, el nombre de quilòmetres de carrils bici a Barcelona ha augmentat en un 21% i l’objectiu és arribar a la xifra de 308 quilòmetres.

Durant aquest any s’han licitat un total de 62,5 quilòmetres de carril bici, que s’aniran construint amb l’objectiu de tenir-los enllestits al primer trimestre del 2018.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Jaume Casañas: “El Pacte de Berà, un exemple pel Penedès Marítim i la C31”

Notícia següent

Més de 3.200 persones ateses per les Comissaries Externes de Proximitat de Reus

Notícies relacionades