Categories: Uncategorized @ca

Els transportistes mantenen les marxes lentes a Tarragona, l’Ebre i el Penedès per a aquest dimecres

La Federació Empresarial d’Auto-Transport (FEAT) de Tarragona manté les tres marxes lentes de camions convocades per a aquest dimecres, a les quatre de la tarda, contra els desviaments obligatoris de l’N-340 i l’N-240 cap a l’autopista. L’acció coincidirà amb l’operació sortida del pont de la Puríssima. A Tarragona, els vehicles sortiran del polígon Riu Clar, aniran per l’A-7 i l’N-340 fins a l’accés de l’autopista a Altafulla i tornaran a Tarragona per l’AP-7. A les Terres de l’Ebre, els camioners sortiran de l’Aldea, aniran fins a Alcanar i tornaran per l’N-340. Al Penedès, els vehicles sortiran de Bellvei cap al Vendrell, pujaran cap a l’Arboç i tornaran al punt de partida per l’N-340.
Per la seva banda, l’associació de transportistes de Lleida fa una crida als transportistes perquè, entre les quatre i les sis de la tarda, redueixin la velocitat en qualsevol carretera de Catalunya. En aquest cas, s’aconsella reduir la velocitat a la meitat del que marca la via més 5 km/h, a advertir l’acció amb els quatre intermitents i a fer la protesta en vies que no tinguin visibilitat reduïda.

Les reivindicacions

Malgrat que des del 15 de novembre passat els vehicles pesants ja poden accedir als punts de càrrega i descàrrega pels accessos més propers en el sentit de la marxa, el sector recorda que encara cal resoldre diversos temes pendents.

Tal com va informar la FEAT el mes passat, per accedir a les bases de les empreses i per fer descansos, fer benzina o qualsevol tipus d’avituallament en ruta, “segueix vigent el criteri que l’accés ha de ser el més pròxim a l’autopista sense tenir en compte el sentit de la marxa del camió, obligant per tant a continuar fent quilòmetres”.

A més, la FEAT continua reclamant la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l’autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%. També vol una resolució per als transports especials per tal que puguin continuar amb l’operativa actual, eliminar l’obligació de fer entrades i sortides no necessàries per poder ser bonificat, adequar accessos, rotondes i colls d’ampolla, i resoldre la “insuficient capacitat” de les àrees de l’autopista.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Una mare intenta vendre la filla de 16 anys per 50.000 euros

La Guàrdia Civil ha evitat la ''venda'' d'una menor de 16 anys per part de…

2 hores fa

La Diputació obre la convocatòria d’ajuts per als Centres Especials de Treball

La Diputació de Tarragona posa en marxa, un cop més, els ajuts per a Centres Especials…

2 hores fa

Albiach demana el vot als qui han aconseguit feina i contracte estable gràcies a la reforma laboral

La candidata de Comuns Sumar a presidenta de la Generalitat, Jéssica Albiach, ha demanat el…

2 hores fa

L’Escola Bressol Municipal d’Alcarràs, l’única del Baix Segre amb cuiner propi

L’Escola Bressol Municipal d’Alcarràs (EMBA) és l’única de l’àrea geogràfica del Baix Segre que disposa…

2 hores fa

Un nou robatori de cable provoca retards a diverses línies de Rodalies

Les línies R2 i R11 han patit afectacions des de l'inici del servei i fins…

3 hores fa

Concòrdia aprova per unanimitat el pressupost del partit per aquest 2024

Concòrdia ha celebrat una assemblea, aquest dimarts al vespre, amb dos únics punts a l’ordre…

3 hores fa

Esta web utiliza cookies.