Dimecres, 16 d'abril de 2025
És notícia

Els Mossos d’Esquadra desmantellen un cultiu de plantes de marihuana a Constantí

Avatar photo

L’objectiu era la reproducció massiva de llavors per replantar-les i afavorir la recol·lecció d’elevades quantitats de marihuana

Imatge dels Mossos d’Esquadra durant el desmantellament d’una plantació de marihuana a Constantí.

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Tarragona, van desmantellar aquest dimarts un cultiu de plantes mares de marihuana a Constantí (Tarragonès).

Els treballs d’investigació es van iniciar a principis del passat mes d’agost arran de la informació facilitada per la Policia Local de Constantí sobre l’existència d’una possible plantació de marihuana en una nau d’un polígon industrial d’aquest municipi del Tarragonès. Les primeres comprovacions les van efectuar agents de seguretat privada d’aquest polígon, els quals van rebre queixes de responsables d’altres naus per les fortes olors.

Tot i que les finestres estaven cobertes des de l’interior, els investigadors van poder observar diversos conductes de ventilació i alguns aparells d’aire condicionat al sostre de la nau, la qual era la única que no presentava cap activitat de tipus comercial o industrial.

Una empresa especialitzada va verificar una manipulació de la xarxa de distribució on s’hi havia enllaçat una doble escomesa per a la defraudació de fluid elèctric des d’aquesta nau. L’elevat consum elèctric, les fortes olors i altres indicis, van motivar la sol·licitud de la corresponent autorització judicial d’entrada i perquisició, la qual es va dur a terme aquest dimarts i va confirmar l’existència d’una plantació interior de marihuana.

En aquest dispositiu de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Tarragona, hi van participar efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana i de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos d’Esquadra, amb el suport de la Policia Local de Constantí.

En concret els agents van trobar a l’interior 900 plantes mare de marihuana i un hivernacle amb més de 10.200 testos destinats a la germinació de llavors per a la seva replantació. En conjunt, el cultiu tenia l’objectiu de generar elevades quantitats d’esqueixos d’aquesta planta per tal de promoure noves plantacions.

A banda de desmantellar aquest punt de producció i distribució de marihuana, es va tallar el subministrament elèctric en aquesta nau de lloguer des d’on es produïa  la defraudació de fluid elèctric.

En els propers dies no es descarta la detenció d’alguna persona relacionada directament amb aquesta plantació com a presumpta autora d’un delicte de tràfic de drogues i un altre de defraudació de fluid elèctric.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Patronat premia les millors imatges de la Mitja Marató + 10km Ciutat de Tarragona

Notícia següent

Tarragona prioritza la Cultura, Patrimoni, Habitatge Social, Educació i Medi Ambient al Pressupost del 2020

Notícies relacionades