L’Espai Turisme va acollir ahir la segona reunió del Comitè Marca Tarragona, constituït oficialment el passat 31 de maig de 2016. Sota la presidència d’Inmaculada Rodríguez, que substitueix Alejandro Fernández després de la marxa del regidor, el comitè es va reunir amb quatre punts del dia: l’aprovació de l’acta de la sessió anterior, l’aprovació dels canvis en el comitè que inclouen, a més de la presidència, la representació dels Jocs Mediterranis 2018 que recau en Javier Villamayor, i la del Patronat Municipal de Turisme, que recau en el gerent Ángel Arenas; el tema central de la trobada que ha estat les línies estratègiques de la marca Tarragona, basades en el treball fet fins ara: dos estudis de mercat (qualitatiu i quantitatiu), entrevistes en profunditat i definició del posicionament de la ciutat a partir d’aquests estudis.
La ciutat mediterrània de la història viva
Els treballs previs han permès el grup de treball establir el posicionament de la ciutat sobre dos pilars fonamentals: la història i la mediterraneïtat. A partir d’aquests eixos, es treballa en el que en els estudis de mercat apareix com el gran problema de posicionament de la ciutat, que resumeix o condensa tots els altres: el gran desconeixement de la marca Tarragona fora dels límits de la ciutat. La promoció externa esdevé, doncs, el principal objectiu a curt termini per pal·liar la situació actual. La campanya “Tarragona, un secret al Mediterrani” ha estat la punta de llança d’aquesta estratègia però es preveuen més accions per al 2018. Després d’un intens i enriquidor debat en el si del comitè, amb aportacions diverses per part dels membres integrants, la intenció és aprovar aquestes línies estratègiques en la pròxima reunió, planificada per a principis de 2018.
Un comitè públic-privat
El comitè Marca Tarragona es va constituir el 2016 amb l’objectiu de crear un òrgan que unís administració, teixit empresarial i societat civil en la implantació, seguiment i consolidació de la marca Tarragona. A més de tots els grups polítics municipals i una comissió tècnica de treballadors municipals, hi són presents membres del Port de Tarragona, la Cambra de Comerç, la URV, l’Associació d’Hotelers, la Federació d’Associacions de Veïns, etc., a més de dos experts en matèria de patrimoni i citybranding. Un dels objectius del comitè és assentar les bases per acabar constituint l’Agència Marca Tarragona, amb capital públic i privat.