“Tot el procés de recuperar per a la ciutat l’espai que ocupa l’església, i que ara passarà a ser un espai educatiu i un espai compartit pel barri, es completarà amb la nova urbanització de la plaça, que es farà després d’un procés participatiu amb els veïns i veïnes”, ha explicat el regidor del districte de Sant Martí, Josep Maria Montaner. Ha detallat que es farà un gimnàs poliesportiu, una biblioteca i una aula mediambiental que, a banda de formar part dels equipaments propis de l’escola també estaran oberts al barri. Aquestes actuacions duraran dos anys.
L’església havia estat propietat de l’Arquebisbat de Barcelona i el seu futur va generar controvèrsia, després que es plantegés la possibilitat que l’edifici es convertís en un monestir gestionat per les monges franceses de la Fraternitat de la Comunitat de l’Anyell. Aquesta possibilitat va quedar descartada l’any 2015, després que el barri s’organitzés a través de la plataforma Salvem la Repla. Finalment l’Ajuntament va decidir adquirir l’edifici i el solar de l’església.
Aquesta compra directa es va formalitzar en un acord de la Comissió de Govern el mes de desembre del 2016 i l’adquisició que es va fer per un valor de 818.672 euros.