Segons ha detallat Josep Ametller, la distinció del nou espai rau en el fet que s’oferiran tastos de productes, recomanacions de compra i espais de receptes, amb la finalitat de prioritzar l’atenció al client i recalcar la filosofia basada en “oferir un producte honest”. “Eliminem tot allò que no aporti valor al producte, com els conservants, per a què els clients puguin comprar de manera més franca possible”, ha afegit.
En aquest sentit, els responsables de les àrees agrícoles i de productes cuinats han subratllat que la distribució dels productes es basa en “l’obsessió” pel sabor, més que no pas en la quantitat. Amb el nou model d’establiment Ametller Origen estrenat, la direcció preveu replicar-lo mica en mica tant a les botigues ja obertes com de cara als nous locals que la firma té previst inaugurar. La intenció és mantenir Catalunya com a zona d’expansió, sobretot a l’àrea metropolitana de Barcelona “per sentit comú, ja que és la més pròxima amb els centres de producció”.
Venda on-line, menjadors escolars i serveis a empreses
El director general i cofundador de la firma entoma la posada en marxa de la nova botiga com una “plataforma” que permeti acabar de desenvolupar el projecte de venda on-line, que en aquests moments és en període de proves. Amb tot, Ametller no ha avançat detalls d’aquest desplegament i ha insistit que les comandes per internet són només un dels canals on la firma es vol expandir, de forma simultània als menjadors escolars i als serveis per a empresa.
Josep Ametller ha assegurat que l’entrada en aquests mercats és “incipient” i no ha concretat de moment dades d’aquestes activitats. “Anirem a poc a poc”, ha insistit, assegurant que el creixement de l’activitat de Grup Ametller s’està fent en base al ritme que marquen els centres de producció i els distribuïdors de les matèries primeres: “No podem fer un creixement exagerat perquè quedaríem descompensats”.
Els restaurants Green Vita, a l’alça
Mentre es defineixen les estratègies dels nous sectors d’activitat de la companyia, Grup Ametller també es manté en expansió en el món de la restauració. Tres mesos després d’haver adquirit la firma de restaurants ‘healthy’ Green Vita –amb els dos establiments de Barcelona i Viladecans-, Josep Ametller ha confirmat que treballen per “obrir algunes franquícies més els propers mesos”.
Sense revelar com seran aquestes inversions, el director general de Grup Ametller només ha avançat que les inauguracions seran a Barcelona i es preveu que siguin abans que acabi l’any. “Quan nosaltres vam crear l’empresa fa 16 anys ningú donava valor a la fruita i a la verdura, però ara el vent ens bufa a favor. Ara està de moda menjar bé i això ens va fantàstic”, ha celebrat Josep Ametller per destacar el camp que la companyia té per recórrer.