La màgia del Nadal ja il·lumina els carrers i comerços d’Alcanar

L’Ajuntament d’Alcanar ha organitzat, un any més, el tradicional acte d’encesa dels llums de Nadal, que enguany, finalment, es va celebrar ahir, 9 de desembre, a Alcanar i les Cases. Com és habitual, aquest acte tan esperat pels menuts de casa va donar el tret de sortida a la programació nadalenca que la casa de la vila, els comerços i les entitats socials han dissenyat per a les festes.

En els dos nuclis urbans va tenir-hi presència el Senyor Nadal i també hi va haver un emotiu contacontes a càrrec de l’autora dels contes, Eva Oms. Posteriorment, els xiquets i xiquetes van poder penjar els desitjos que havien treballat a l’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar, a l’Escola Marjal de les Cases, a la llar d’infants Vila dels Xiquets i als centres de suport familiar Guirigall i Patufets, per a que el Senyor Nadal els puga arreplegar el 24 de desembre a la nit.

Els assistents també van gaudir de l’actuació de la Rondalla Parroquial Sant Pere a les Cases i del Cor Iúbilo i l’orquestra de l’Escola Municipal de Música a Alcanar, que van amenitzar l’acte. A l’últim, per a combatre amb calentor i dolçor el fred hivernal, hi va haver una xocolatada popular a càrrec de l’AMPA de l’Escola Marjal a les Cases i de l’AMPA de l’Escola Joan Baptista Serra a Alcanar.

Som la llum del teu Nadal, campanya comercial de la FECOAL

Com és habitual en aquestes dates, l’Ajuntament i la Federació de Comerços d’Alcanar (FECOAL) s’han unit per a impulsar i premiar les compres nadalenques a la cinquantena d’establiments que col·laboren en la campanya de Nadal. La campanya comercial d’enguany, “Som la llum del teu Nadal”, té com a objectiu incentivar les compres al municipi, reactivant el comerç i els serveis en general.

En aquest sentit, Ramon Martí, president de la FECOAL, explica els dos principals objectius la campanya, “dinamitzar el comerç local i crear un ambient i sentiment de festa nadalenca a la població d’Alcanar”. Martí també recorda que aquests dies a l’entrada dels establiments participants lluiran “garlandes identificatives i decorades pels mateixos establiments de la campanya”.

La campanya de difusió destaca els avantatges de comprar al comerç de proximitat i premia la confiança depositada amb el sorteig de tres xecs regal de diferents imports: 600 euros, 300 euros i 100 euros, per a fer una o diverses compres en els comerços adherits a la campanya.

En comprar per l’import mínim estipulat als comerços o serveis d’Alcanar que s’hagen adherit a la campanya, el comerciant entregarà una o diverses participacions que el client haurà d’emplenar i dipositar a l’urna corresponent. El dissabte, 11 de gener, les persones guanyadores dels tres premis rebran un xec simbòlic amb el premi. Aquell mateix dia hauran de gastar l’import als comerços adherits a la campanya, acompanyats d’una comitiva festiva que anunciarà el seu recorregut pel poble. “La campanya també inclou un concurs de fotoreclam a Facebook i una xocolatada popular a càrrec de la FECOAL la tarda d’entrega de cartes al patge Mikelí”, afegeix el president de la federació.

En aquest sentit, la Regidoria d’Empresa, Comerç i Turisme té un compromís amb el sector comercial i empresarial i, un any més, ha unit esforços amb la FECOAL per tal de dinamitzar l’activitat comercial d’Alcanar. Segons Jordi Monfort, regidor de l’àrea, l’objectiu és “promocionar conjuntament les accions de dinamització que permeten a la ciutadania interactuar, conèixer els comerços locals i relacionar-se amb els comerciants en un ambient lúdic i festiu”.