Esquerra Republicana proposa que la diputada Raquel Sans assumeixi la vicepresidència del Parlament. Així ho ha acordat Esquerra aquest dilluns, a les portes de la sessió constitutiva de la quinzena legislatura.
Esquerra Republicana també proposa Juli Fernàndez per ocupar una de les secretaries de l’òrgan de govern de la cambra catalana. D’aquesta manera, i amb la presidència i la secretaria que assumirà Junts, amb Josep Rull i Glòria Freixa, l’independentisme assegura una Mesa antirepressiva com Esquerra Republicana ha defensat els darrers dies.
Els republicans han votat de forma acordada en blanc a la primera volta de la votació a la presidència del Parlament, per evitar possibles operacions a la contra, i a Josep Rull en segona votació.