Com molta gent ja sap, el passat mes de febrer es van aconseguir quasi deu mil al·legacions, en concret 9.454, contra l’expedient presentat el passat 28 de gener per part del Ministerio de Transición Ecológica y Reto Demográfico, i que contempla un atermenament marítim terrestre en el municipi de Deltebre, és a dir, un expedient que retalla i fa retrocedir la línia de costa i al damunt sense cap mena de compensació a les terres afectades.
El mateix contingut d’atermenament que ja es va presentar l’any 2023 i que es va deixar caducar sense cap mena d’explicació, explicació que no cal, donat que el temps ens va en contra i, per la qual cosa, a favor del Ministerio.
Han passat quasi setanta anys des de les primeres construccions d’embassaments a la conca de l’Ebre, setanta anys durant els quals no s’ha plantejat mai cap mena d’inversió per a la defensa del Delta, davant la desaparició dels sediments que han quedat retinguts en els quasi dos-cents embassaments que existeixen avui en dia. En general, un despropòsit que evidencia clarament la nul·la importància que té aquest territori per a les administracions, tant la de l’Estat com la de la Generalitat, és a dir, no cap. Ara ha tocat a Deltebre, donat que és la zona més castigada pels embats de la mar. Les platges de La Marquesa i de Riumar quasi ja no existeixen, però a la llarga arribarà a tot el Delta i l’exemple més clar el tenim a les illes de Buda i Sant Antoni.
Setanta anys sense cap mena d’inversió, només estudis i estudis, gens de pràctica i molta teoria que fa pensar, i pensar que cada estudi val uns diners amb els quals algú s’omple les butxaques.
I jo em pregunto, quin interès polític hi ha en què desapareguem com a territori?
Per què es defensen altres costes del país i no la nostra zona?
Què hi ha al darrere d’aquest interès malaltís en no fer res?
I podria seguir, però no vull que tot siguin males notícies, per una part les 9.454 al·legacions representen el compromís de moltes persones, del Delta i de fora i un crit de veu que crec que s’hauria de tenir en compte i, per una altra part, durant aquesta Setmana Santa hem tingut una visita massiva de turistes de tot arreu que, amb la seva presència han vingut a donar un recolzament enorme a aquesta terra rica i bonica on vivim i volem morir.