Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
El 29 de novembre estem convocades a les urnes. Aquests dies sentirem parlar de majories, de pactes i d’enquestes. Però quan anem a votar també decidirem qui defensarà que el nostre tren funcioni, que els habitatges buits tinguin una funció social o que els ajuntaments disposin dels recursos per atendre’ns. Per això tenim el deure de participar-hi: perquè ens hi juguem coses massa importants per deixar que les decideixin els altres.
Sabem que hi ha cansament i desconfiança. Quan una reclamació s’allarga anys, costa creure que insistir serveixi d’alguna cosa. Ho entenem. Però també sabem què passa quan un territori no té prou força per fer-se escoltar: les seues necessitats poden esperar sempre una mica més. I Lleida ja ha esperat massa.
Des d’Esquerra Republicana ens presentem amb quatre compromisos que volem defensar amb la mateixa exigència: el país, la gent, els serveis públics i Lleida i el municipalisme.
Defensar el país és defensar el dret de Catalunya a decidir el seu futur, la llengua i l’escola catalana, els drets i les llibertats. És reclamar un finançament just i sobirania fiscal per disposar dels recursos que generem i poder decidir com els destinem a les necessitats de la ciutadania. És garantir que el català es pugui aprendre i fer servir amb normalitat, que sigui una llengua compartida i una porta oberta a formar part d’aquest país.
Defensar la gent és afrontar el problema de l’habitatge amb tots els instruments disponibles. Tenir una feina ha de permetre pagar una llar i fer plans. Cal ampliar el parc públic, rehabilitar, mobilitzar pisos buits i destinar els habitatges de la Sareb al lloguer assequible. També cal defensar salaris dignes, una fiscalitat justa i oportunitats per als joves. I fer costat al comerç, a la indústria i a la pagesia, que necessita poder viure del seu treball i garantir el relleu generacional.
Defensar els serveis públics és que ens atenguin quan estem malalts, que les escoles tinguin els recursos necessaris i que les famílies rebin suport quan han de cuidar. És disposar d’un transport públic fiable per arribar a la feina, a classe o al metge. Tot això requereix professionals, inversions i compromisos que es compleixin. Volem saber què es farà, quan es farà i qui en respondrà si torna a quedar pendent.
Defensar Lleida i el municipalisme és donar força a les institucions més properes. Els ajuntaments escolten cada dia problemes que no poden resoldre tots sols. Necessiten finançament suficient, menys burocràcia i capacitat per actuar. I necessitem que Ponent, el Pirineu i l’Aran comptin en les decisions, amb les seues realitats i les seues prioritats.
A Lleida aquesta manera de treballar té exemples concrets. Des de la Paeria i el Senat hem reclamat millors connexions ferroviàries i respostes per als veïns de l’Horta que pateixen esquerdes als habitatges atribuïdes a les vibracions dels trens. Hem exigit una solució per a l’edifici Ducados que preservi el patrimoni i permeti estudiar-ne un ús social. I hem demanat informació sobre els pisos de la Sareb i un calendari perquè contribueixin a ampliar l’habitatge públic.
Són qüestions que afecten persones que coneixem, carrers per on passem i famílies que esperen respostes. Les volem continuar defensant, amb constància i exigint responsabilitats a cada administració, governi qui governi.
Som de Lleida i volem que aquí s’hi pugui construir un futur. Que els nostres fills puguin quedar-s’hi, que fer-se gran no signifiqui quedar-se sol i que viure en un barri o en un poble no comporti tenir menys oportunitats. El 29 de novembre tenim una eina per fer-nos respectar i avançar: el vot. Fem-la servir. Perquè defensar Lleida és defensar la seua gent.